1-Ašvini

Ašvini 00°00’ – 13°20’ Meša (Auns)

Debesīs

Visu nakšatru sākumu Ashwini debess sfērā reprezentē divas spožas zvaigznes Aries zvaigznājā. Vēdu laika gudrie vīri saredzēja Aries zvaigznājā zirga galvas attēlu un līdz ar to šīs divas zvaigznes tika uztvertas līdzīgi. Modernā astronomija tās pazīst kā Alpha-Arietes (Hamal) un Beta-Arietes (Sheratari). Alpha-Arietes ir mazliet spožāka ar vizuālā spožuma koeficientu 2.02, kamēr Beta-Arietes vizuālā spožuma koeficients ir 2.66. Šīs relatīvi spožās zvaigznes atrodas ļoti tuvu planētu ekliptikai, tieši zem Andromēdas zvaigznāja, un to viegli var atpazīt naksnīgajās debesīs.

Nosaukums

Ashwini var tulkot vai nu kā „piedzimis sievietei-zirgam“ vai kā „sieviete-zirgs”. Pirmā nozīme ir skaidra, bet otrā var mulsināt – vai nu tā ir sieviete, kas jāj uz zirga, vai arī tā ir kāda mistiska būtne ar zirga galvu un sievietes ķermeni. Vēlāk sapratīsim, ka tas ir drīzāk pēdējais variants. Alternatīvais nosaukums ir Asvayuj, ko tulko kā „tā, kura iejūdz zirgu”. Vēlreiz ir stiprs uzsvars uz sievieti&zirgu, tomēr nosaukumu pašos pamatos sapratīsim tad, kad nonāksim līdz pārvaldošajām dievībām.

Simbols

Ashwini galvenais simbols ir zirga galva. Tas satur sevī ideju par jauniem sākumiem. Var iedomāties, kā jātnieks paplikšķina pa zirga kaklu pirms katra ceļojuma sākuma. Kopš neatminamiem laikiem zirgs ir bijis varas, drosmes, kustības un vitalitātes simbols. Zirga galva simbolizē kvēlu vēlēšanos darboties un ātru reakciju. Kā zinām, zirgs vienmēr ir gatavs veikt kādu ceļojumu, pie tam tas nav viņa pašmērķis, bet gan jātnieka vai kāda cita noteikts virziens.

Ja kādam ir bijusi iespēja atrasties tuvu zirgiem, tad var saprast, ka zirga galva iemieso zināmu daudzumu jūtīguma un modrības. Tā kā Ashwini atrodas Aries zīmes sākumā un tā reprezentē kala purusha (mūžīgais/kosmiskais cilvēks) galvu, tad ir noteikta saistība starp Ashwini un „galvas” simboliku. Galva, protams, ir saistīta ar smadzenēm, kuras kontrolē ķermeņa funkcijas. Tādējādi Ashwini automātiski ir saistīta ar mentālajiem impulsiem un vadīšanas funkcijām. Zirgi ir nervozi, nemierīgi un visai sasprindzināti dzīvnieki. Tādējādi nakšatra ietver visas šīs kvalitātes vienkopus un pietiekamā devā.

Alternatīvais simbols ir „divjūgs, kurš ved divus cilvēkus”. Šis simbols saistīts ar nakšatras pārvaldošajām dievībām un vēlreiz uzsver kustības elementu. Tas attiecas uz visa veida transportu materiālajā pasaulē, gan arī uz ceļošanu starp dažādām pasaulēm, sfērām un līmeņiem.

Dievība

Galvenās pārvaldošās dievības ir Ashwini Kumaras, divi debesu jātnieki. Viņu vārdi ir Dashra un Nasatya, ko tulko „palīdzību nesošais” un „patiesais”. Nav nevienas senās kultūras, kur neatrastos līdzīgi leģendāri tēli. Pasakās bieži lasām par diviem drosmīgiem brāļiem, kuri savos ceļojumos risina ceļā satikto cilvēku problēmas.

Vēdiskajā leģenā viņi ir dvīņu brāļi, kuri dzimuši Saules un viņa sievas Sanjana savienībā, kad tie abi bija pieņēmuši ērzeļa un ķēves izskatu. Abi dvīņu brāļi senajos vēdiskajos tekstos ir divi dziednieki. No tā arī rodas nakšatras atjauninošais un dziedinošais spēks.

Uzskata, ka Ashwini Kumaras piemīt ārstniecisko augu zināšanas fiziskajā un astrālajā plānā, kā arī pārdabiskas spējas dziedināt jebkuru kaiti un risināt jebkuras problēmas. Viņiem ir darīšanas arī ar traucējumiem laulāto pāru starpā. Tādējādi Ashwini ir nakšatra, kura veicina harmoniju laulībā. Ashwini Kumaras tiek godināti dzemdību un seksuālo traucējumu gadījumos.

Nakšatra atspoguļo šo dievišķo radījumu īpašības gluži materiālā veidā. Ashwini Kumaras varā ir padarīt vecu cilvēku par jaunu, ka arī atdzīvināt mirušos. Viņiem pašiem ir jauneklīgs izskats, kurš nekad nenoveco. Tas attēlo pašas nakšatras raksturīgās īpašības. Tās augstsirdība un līdzjūtība izplatās ne tikai uz cilvēkiem, bet arī uz dzīvniekiem – ir daudzi stāsti par dzīvnieku izglābšanu (piemēram, jēru izglābšana no vilkiem).

Brahma – radītājs dievu trijotnes vidū – var tikt uzskatīts par nakšatras pārraugu. Astroloģijas pētnieki nav šim aspektam pievērsuši īpašu uzmanību, bet ir skaidrs, ka nakšatra reprezentē visu lietu un radīšanas sākumu. Brahma savukārt ir debesu „arhitekts” un līdz ar to atbildīgs par visa veida sākumiem.

Ar šo nakšatru saistīts ir arī Ganesha – Parvati un Shivas dēls ar ziloņa galvu. Viņš reprezentē visu lietu sākumu un tiek uzskatīts par šķēršļu novērsēju. Interesanti, ka Ashwini nakšatru kopumā arī var nosaukt kā „šķēršļu novērsēju”. Ganesha ir Ketu pārvaldošā dievība, savukārt Ketu ir nakšatras pārvaldošā „planēta”. Ganeshas četras galvenās īpašības – skaidrību, labvēlību, nevainību un uzticību dievietes principam (Universal Mother) var ieraudzīt nakšatras manifestācijā.

Raksturs un darbība

Nakšatras raksturu un darbību vislabāk izsaka vārds „spontanitāte”. Tā parasti ir pirmā starp citām nakšatrām, ja jāuzsāk kaut kas iepriekš nolemts. Tā ir arī ātrākā no nakšatrām. Saistītās rakstura īpašības – veiklība un ātrums veido Ashwini darbības kodolu. Lai būtu ātrs, ir jābūt tiešam un precīzam. Šai nakšatrai ir atklāta, tieša pieeja dzīvei, kas neatzīst muļķības.

Indivīdi ar pastāvīgu Ashwini ietekmi nezaudē ne minūti, lai pārvērstu impulsus domās un domas darbībās. Tas noved pie impulsīva uzvedības modeļa, kas savā negatīvajā aspektā rada pārsteidzīgumu. Liekas, ka tādas frāzes kā „steiga rada kavējumus‘(hurry causes delay) un „steiga rada postažu” (haste makes waste) ir mērķētas tieši uz Ashwini indivīdiem.

Ashwini indivīdi ir dzīvīguma pārpilni, ar možu inteliģenci, ātru sapratnes spēju un „laimīgajiem veicas” noskaņojumu. Izskats parasti ir jauneklīgs un dedzīgs. Viņi noveco lēnāk kā citu nakšatru tipi. Ja Ascendents ir Ashwini zīmē, tas veido neliela auguma indivīdus – atlētiskus un robustus tādā kā nevainīgi šarmantā veidā. Ashwini izceļas ar savu nevainīgo izskatu un bērnišķo izturēšanos. Tā kā Ashwini Kumaras ir pazīstami ar šarmu, eleganci, stilu un ekstravaganci, tad šīs īpašības atspoguļojas Ashwini mentālajā un fiziskajā veidolā

Sastopoties ar nezināmo, Ashwini indivīdiem parasti mostas piedzīvojumu gars un zināma bauda. Piedzīvojumu garam vajadzīga drosme un šai nakšatrai tās netrūkst. Ashwini ir bezbailīga nakšatra, kas gūst gandarījumu no „varonīgām” darbībām. Piemēram – persona, kas deviņdesmit gadu vecumā vēl riskētu lēkt ar izpletni, varētu būt tikai Ashwini tips.

Šī īpašība savā negatīvajā aspektā izvēršas kā pārdrošība un rezultātā Ashwini indivīdiem nākas pieredzēt ne mazums ciešanu. Mazāk pieredzējušiem cilvēkiem ir tendence neko daudz nemācīties no savām kļūdām un atkārtot tās atkal un atkal. Refleksijas (pārdomu) trūkums ir tas, kas bieži asociējas ar šo nakšatru. Sliktā ziņa ir tā, ka minētā īpašība ar gadiem parasti neuzlabojas.

Nakšatrai noteikti piemīt humora izjūta. Ashwini indivīdiem tā ir viegla un jautra un tiem ir spēja pasmieties gan par sevi, gan par citiem. Šī savādā humora labākais piemērs ir Čarlija Čaplina filmas.

Nemitīga vajadzība pēc kustības padara Ashwini indivīdus pilnīgi nepiemērotus darbībām, kur ir vajadzīgs miers un pacietība. Tas ir iemesls, kāpēc viņi reti spēj pabeigt to, ko iesākuši. Cilvēkiem ir pietiekama motivācija jaunas darbības uzsākšanai, bet viņiem ir grūti šo darbību ilgi un pastāvīgi turpināt.

Ashwini indivīdiem ir izpalīdzīga daba un tie pamana citu vajadzības, tomēr pieredze rāda, ka viņi drīzāk palīdzēs kādās īstermiņa lietās vai tādās lietās, kas prasa īsus enerģijas uzliesmojumus. Ja kaut kas prasa ilgstošu uzmanību, Ashwini indivīdi visdrīzāk pāradresēs atbildību kādai citai nakšatrai un ķersies pie nākamās lietas.

Iedzimtais impulss ātri uzsākt nākamo darbību var likt viņiem zaudēt tādās lietās kā noturīgu zināšanu un vieduma sasniegšana. Tas īpaši attiecas uz jaunām dvēselēm. Pašreizējā hipermateriālisma laikmetā Ashwini indivīdi var viegli izkaisīt savas dzīves nemitīgā kustībā starp triviālitātēm un izklaidēm. Kopējais raksturojums ir zināms naivums. Ashwini tipiem ir neatkarīgs un pašpaļāvīgs gars un viņiem nepatīk, ja kāds saka priekšā, kas jādara. Tas ir līdzīgi kā ar savvaļas zirgiem.

Ar attīstītām dvēselēm viss ir kārtībā. Tās zina, pa kuru ceļu iet. Pārējās vēlas visu darīt pa savam, kaut gan pašas pat īsti nezina, kas jādara. Šādi Ashwini tipi var būt ļoti stūrgalvīgi un neproduktīvi un tie, visdrīzākais, ignorēs visus labos padomus. Tāpat kā savvaļas zirgu var piejaucēt, tā visus Ashwini tipus var „pietauvot” pie uzņemtā kursa, izmantojot noteiktu devu jūtīguma un piesardzības, kas miksēti ar agresiju un stingrību.

Ashwini indivīdiem patīk labi ģērbties un savas garderobes labā tie patērē ne mazums laika. Viņi ir tieši, atklāti un ciena šīs pašas īpašības arī citos. Viņus fascinē visas aktivitātes, kas saistītas ar dziedināšanu, atjaunošanos un pašizglītošanos. Viņus var satikt vietējos veselības un sporta klubos un visi ķermeņa attīstības piedāvājumi šķiet veltīti tieši viņiem.

Ashwini personām ir vēlme būt unikālām visā, ko viņas dara un kā viņas tiek uztvertas. Ashwiniem patīk doma, ka tieši viņiem piemīt kaut kas īpašs, salīdzinot ar citiem. Un tas ir tiesa, ka Ashwiniem ir „pioniera” pieeja lietām un viņi ir soli priekšā citiem. Mūsdienās tieši viņi būs pirmie, kas pamanīs jaunas tendences un notikumus.

Viena no Ashwini īpatnībām ir mērenība ēšanā un pieticība jebkuros apstākļos. Neskatoties uz unikālo raksturu, viņi nav tie, kam patīk īpaši izrādīties un pļāpāt par saviem sasniegumiem. Viņi ir pašpietiekami un nemīl būt atkarīgi no citiem. Ashwini ir atjautīga nakšatra. Liekas, ka šiem indivīdiem pilnīgi maģiskā veidā atrodas vajadzīgie resursi pat visnelabvēlīgākajos apstākļos. Viņi ir patiesi un kompetenti visā, ko dara, lai gan brīžiem pietrūkst disciplīnas un izturības, lai sasniegtu perfekciju. Savukārt tie Ashwini indivīdi, kuriem izturības pietiek, var būt sekmīgi jebkurā lietā, ko tie izvēlas darīt.

Izpausmes veids

Vēdās uzsvērts, ka saskaņā ar savu raksturu un rīcības veidu Ashwini ir aktīva nakšatra. Tas nav pārsteigums, jo nakšatra saistīta ar visu aktivitāšu sākumu. Tas ir pamatā pirmatnīgs spēks, kurš iedveš aktivitāti laika un telpas pasivitātē. Sākotnējā radošā dzirksts nevar būt savādāka kā aktīva.

Varna (kasta)

Ashwini nakšatra pieder Vaishya (tirgotāju) kastai. Var būt pārsteidzoši, ka sākotnējā radošā dzirksts tiek iekļauta tādā kā „biznesmeņa” kategorijā, tomēr vēdu autori nav paredzējuši kādus norādījumus vai skaidrojumus. Tā kā biznesa veidošana un attīstība prasa daudz iniciatīvas, tad nevar atrast nakšatru, kurai būtu vairāk iniciatīvas kā Ashwiniem. Līdz ar to indivīds automātiski ir saistīts ar visa veida darījumiem gan materiālajā, gan citās dzīves sfērās. Par biznesu šoreiz gan nedrīkstētu nosaukt vienkāršu preču pirkšanu&pārdošanu, kā tas pierasts mūsdienās. Ashwini gadījumā bizness ir mijiedarbība un apmaiņa dažādos līmeņos un iekļauj pirmatnējo, neapzināto motivāciju, kas tam visam ir pamatā. Mūsdienu kontekstā Ashwini, protams, var būt labi darījumu veicēji un naudas „taisītāji”.

Dzimte

Ashwini ir vīriešu dzimtes nakšatra – par to liecina pirmais kārtas skaitlis, kas atspoguļo vīrišķo aspektu dabā. Nakšatra projicē arhetipiskās vīrišķās īpašības – tādas kā ambīcijas, trauksmainums, loģika un iniciatīva. Tā saistīta ar Sauli un Marsu – vīrišķajām planētām. Arī Ashwini pārvaldošās dievības ir vīriešu dzimtē.

Ķermeņa ajūrvēdiskā konstitūcija

Nakšatra pārvalda ceļgalus un pēdu virsējo daļu. Saistība ar ceļgaliem veidojas no nakšatras saistības ar kustību kā tādu. Ceļgali ir tā ķermeņa daļa, kas rada mūsu spējas staigāšanai, skriešanai, lēkšanai. Zirgi spēj būt ļoti ātri pateicoties to spēcīgajiem ceļgalu kauliem. Arī pēdas atspoguļo mūsu spējas kustēties.

Ashwini primāri ir Vata (gaisa) nakšatra. Vata, kā zinām, nes trauksmainu enerģiju, kas ir uz vienas nots ar pašas nakšatras pamatraksturu. Visi ļoti kustīgie radījumi dabā (piemēram, putni) ir Vatas ietekmē.

Debes puses (virzieni)

Galvenie virzieni ir centrs, austrumi, dienvidi, ziemeļrietumi.

Padas (nakšatras ceturkšņi)

Pirmā pada 00˚00’ – 3˚20’ Aries atbilst Aries Navamsha, ko pārvalda Marss. Šī ir nakšatras drosmīgākā, fiziski aktīvākā daļa. Pirmā pada ir pārpilna ar iniciatīvu un piešķir enerģiju un trauksmainību.

Otrā pada 3˚20’ – 6˚40’ Aries atbilst Taurus Navamsha, ko pārvalda Venēra. Līdz ar to otrā pada ir saistīta ar nakšatras praktisko, resursiem bagāto aspektu. Tas ir Ashwini Kumaras lieliskais, košais, graciozais, aizrautīgais aspekts. Šai padai patīk redzēt savu domu un ideju materiālo iemiesojumu.

Trešā pada 6˚40’ – 10˚00’ Aries atbilst Gemini Navamsha, ko pārvalda Merkurijs. Šī pada saistīta ar nakšatras vieglo, humora pilno, komunikatīvo aspektu. Tā piešķir indivīdam ātru sapratnes spēju un lietpratīgu mentālo aktivitāti. Var teikt, ka šis ir zodiaka „veiklais zēns”.

Ceturtā pada 10˚00’ -13˚20’ Aries atbilst Cancer Navamsha, ko pārvalda Mēness. Šī pada saistīta ar Ashwini dziedinošo aspektu, tā ir vērīga attiecībā pret cilvēku vajadzībām un parasti ir noskaņota konkrētā laikaperioda kolektīvās apziņas izmaiņu uztveršanai. Tā ir noteiktu emocionālo spēju – empātijas – rašanās vieta.

Profesijas

Profesijas, kas saistītas ar jāšanas sportu, t.sk treneri un zirgkopji; visa veida ārstniecības speciālisti – terapeiti, aptiekāri, padomnieki, psihoterapeiti, ķirurgi; laulību padomnieki; profesijas, kas saistītas ar procesu veicināšnas un motivēšanas kampaņām; dejotāji u.c. profesijas, kas saistītas ar ķermeņa kultūru; transporta specialitātes; sportisti vai darbs, kas saistīts ar sportu; ārstniecības augu speciālisti; dārznieki; skolotāji un audzinātāji; sacīkšu organizētāji&dalībnieki; piedzīvojumu sports; pētnieki un pirmatklājēji; triku meistari; būvniecības specialitātēs – pamatu betonētāji&būvētāji; likumprojektu realizētāji; kareivji; ģenerāļi; mehānikas u.c. inženieri; juvelieri (īpaši zeltkaļi); mazā biznesa un veikalu īpašnieki

Vietas

Visas vietas, kas saistītas ar zirgu audzēšanu, kopšanu, sportu; slimnīcas un vietas, kas saistītas ar medicīnu; botāniskie dārzi; ārstniecības augu vākšanas vietas; sporta laukumi; sacīkšu trases; transporta maģistrāles (t.sk. dzelzceļi); militārās bāzes; pētniecības centri; tehnoloģiju un industriālie centri; veselības klubi; pamatskolas un bērnudārzi; audzināšanas iestādes 

Guna (esence) un Tattwa (elements)

Ashwini ir satviska nakšatra. Šī īpašība saistīta ar skaidrību/tīrību un nevainību, ko attiecina uz visa veida sākumiem, ieskaitot Visuma radīšanu. Vēdās teikts, ka sākumā bija tikai sattwa, bet rajas un tamas radās pēc tam. Ashwini pieder zemes elementam, jo visiem sākumiem, ieskaitot mūsu Visuma radīšanu, bija viens mērķis – manifestēties materiālajā pasaulē.

Gana (tips):

Ashwini tiek uzskatīta par dievišķu (deva) nakšatru. Tas nav pārsteigums, jo Ashwini pārvaldošās dievības ir ar dievišķu (pretstatā demoniskai) dabu.

Orientācija un dispozīcija

Tā ir horizontāli vērsta nakšatra un ir lietderīga dažādu lietu izlīdzināšanai, nolīdzināšanai, piemēram – ceļu un pamatu būvēšanai un tml.

Ashwini ir kustīga (movable) un ātri gaistoša. Tas nozīmē, ka nakšatra saistās ar ceļošanu un izmaiņām visās iespējamās formās. Tā ir visnemierīgākā no visām un ir laimīga tikai kustībā. Kustība izpaužas gan mentālajā, gan fiziskajā jomā.

Mēnesis un diena

Nakšatra saistīta ar lunārā mēneša Ashwin pirmo pusi, parasti septembra vai oktobra mēnesī, ja skatās Saules kalendārā. Tā saistīta arī ar Prathma (pirmo mēness dienu vai tithi) katra augoša Mēness ciklā.

Labvēlīgās aktivitātes

Labvēlīgi visa veida sākumi un iniciācijas, īpaši jaunu lietu mācīšanās; pamatakmens likšana; medikamentu lietošana; labvēlīga visa veida dziedināšana, atjaunināšanās un vingrinājumi; fiziskā izskata uzlabošana; pašizglītošanās, aktivitātes, kas prasa domu un darbības ātrumu; pirkšana un pārdošana; ceļošana; transporta līdzekļu vai tehnikas remonts; apģērba un juvelierizstrādājumu pirmreizēja uzvilkšana; stādīšana; astroloģijas u.c. okulto zinību mācīšanās; sakrālu altāru, statuju, tempļu veidošana un iekārtošana; legālas aktivitātes; vārda izmainīšana.

Nelabvēlīgas aktivitātes

Nakšatra nelabvēlīga laulībām; visa veida nobeigumiem; aktivitātēm, kas prasa pacietību un neatlaidību; seksuālai aktivitātei; emocionāli smagām darbībām; intoksikācijām; procesu pabeigšanai.

Planetārais pārvaldnieks

Nakšatras planetārais pārvaldnieks ir Ketu. Tas saistīts ar sākumiem un tādējādi arī ar nakšatrai piemītošo ierosinošo impulsu. Starp planētām tieši Ketu ir vienīgā, kas reprezentē pagātnes spēku, kas var palīdzēt dziedināt cilvēku tagadnē. Ketu reģenerējošā un atjauninošā spēja ir radniecīga Fēniksam, kas atdzimst no pelniem. Nakšatras pārvaldošajām dievībām piemīt spēja „uzcelt” mirušos atpakaļ dzīvē.

Nakšatras radošums ir līdzīgs Ketu pirmatnējam radošajam potenciālam, kas rodas no gribas aspekta dabā. Tomēr šis gribas aspekts dažkārt var kļūt tik spēcīgs un nepārvarams, ka to grūti kontrolēt vai vadīt. Un šeit arī sākas nakšatras problēmas. Pagrimums parasti nāk ar mēģinājumu veikt varoņdarbu bez atbilstošas apdomāšanās. Tomēr, ja varoņdarbs izdodas, tas ir kaut kas jauns un īpašs. Nakšatra uzticas maģijai un teicienam „viss ir iespējams”.

Pateicoties nakšatras izvietojumam Aries zvaigznājā, arī Marss ir saistīts ar Ashwini. Kā zinām, Marss ir planēta, kas ir saistīta ar enerģiju un enerģija ir tieši tas, kas nepieciešams ierosinošam impulsam. Bez enerģijas nevar būt kustības. Var teikt, ka Marss ir tāds kā dzinējs, kas virza Ashwini automašīnu.

Šai nakšatrai ir saistība arī ar Sauli, jo Saule Aries zīmē sasniedz eksaltāciju. Numeroloģijā saule ir saistīta ar skaitli 1 un tā kā šī ir pirmā nakšatra, arī tā ir saistīta ar skaitli 1. Nakšatrai ir neatkarīgs gars, gluži tāpat kā Saulei. Interesanti atzīmēt, ka Saulei ir nepārtrauktā kustībā esoša būtība, un to attēlo, pārvietojoties ar kaujas ratiem, kuros iejūgti septiņi zirgi. Der atcerēties, ka divi Ashwini Kumaras ir Saules dēli.

Ashwini nakšatrā izvietota Saule, Ketu vai Marss sevi izpauž ļoti spēcīgi. Savukārt Merkurijs, Venēra, Jupiters un Rahu ir labvēlīgi tad, ja Ketu ir labi izvietots. Tādi savienojumi kā Saule/Ketu; Saule/Marss un Marss/Ketu ietver enerģijas, kas ir līdzīgas Ashwini enerģijai.

Skaņas un burti

Pirmā pada jeb nakšatras ceturksnis 00˚00’ – 3˚20’ Aries atbilst skaņai „Chu“ līdzīgi kā vārdā Church.

Otrā pada jeb nakšatras ceturksnis 3˚20’ – 6˚40’ Aries atbilst skaņai „Che“ līdzīgi kā vārdā Cherry.

Trešā pada jeb nakšatras ceturksnis 6˚40’ -10˚00’ Aries atbilst skaņai „Cho“ līdzīgi kā vārdā Chocolate.

Ceturtā pada jeb nakšatras ceturksnis 10˚00’ – 13˚20’ Aries atbilst skaņai „La“ līdzīgi kā vārdā Las Vegas.

Sanskrita alfabētā Ashwini atbilst skaņas “Am”, “Aam” un “Im”, līdz ar to atbilstošās mantras ir “Om Am”, “Om Aam” un “Om Im”.

Seksuālais tips un saderība

Nakšatrai atbilstošais dzīvnieks ir zirgs. Zirgi ir jūtīgi un kaislīgi radījumi un šīs pašas īpašības rod izpausmi arī Ashwini seksualitātē. Šo dzīvnieku dabiskā grācija piešķir Ashwini indivīdiem pievilcību un seksualitāti. Ashwini šajā ziņā vislabāk sader ar Shatabhishu – otru nakšatru, kuras atbilstošais dzīvnieks ir zirgs (ķēve).

Ezotēriskais skaidrojums

Ashwini reprezentē pirmatnējo, rosinošo stimulu, kurš radīja gan manifestēto, gan nemanifestēto universu. Esot visu lietu sākumam, šim impulsam ir spēja visu ieregulēt pareizajā virzienā. Tāpēc vēlākos laikos dievu dziednieki Ashwini Kumaras tika apveltīti ar šīs nakšatras enerģiju. Visās senajās kultūrās (kuru saknes pamatos ir vienas un tās pašas) var atrast šādu dievišķā dziednieka arhetipu. Pārsteidzoši, bet šo dziednieku arhetipi ir līdzīgi Ashwini Kumaras tajā ziņā, ka tie ir attēloti jājam ar zirgiem un pārsvarā ir dvīņi. Tie ir piedzimuši ūdens dievietei vai kā citādi ir saistīti ar ūdeni. Pie tam Ashwini Kumaras ir izglītoti ajūrvēdā – senajā ārstniecības sistēmā.

Savulaik Ashwini atdzīvināja viedo Dadhichi. Savukārt dievs Indra brīdināja Dadichi nemācīt viņiem Brahma-Vidya (zināšanas par radīšanu), jo Ashwinu nodarbošanās ir ārpus šīs sfēras. Un vēl – Indra solīja nocirst Dadichi galvu, ja viņš neklausīs šo brīdinājumu. Dadichi nodeva minēto ziņu Ashwini Kumaras, kuri ar savām medicīniskajām spējām izdarīja tā, ka nomainīja Dadichi galvu pret zirga galvu. Dadichi savas zināšanas nodeva brāļiem ar zirga muti. Pēc tam, kad dievs Indra nocirta šo zirga galvu, Ashwini Kumaras „uzlika” atpakaļ Dadichi paša galvu.

Ashwini Kumaras atdeva jaunību Cyavana Muni. Pateicoties šim pakalpojumam attiecībā pret vareno Muni, brāļi ieguva tiesības dzert nemirstības nektāru Somu kopā ar citiem pusdieviem.

Mahabharatā var lasīt, ka Nakul&Sahadeva, kuri ir jaunākie no pieciem Pandavu brāļiem, bija Ashwini Kumaras dēli.

Kāda sena velsiešu leģenda, kura joprojām nav zaudējusi svarīgumu pašu velsiešu acīs, ilustrē līdzīgu faktu par brāļiem-dziedniekiem. Kādai lēdijai, kura parādījās/uzpeldēja Lannefann ezerā, piedzima trīs dēli. Šīs pa pusei dievišķās būtnes, sauktas Myddfai dziednieki, bija pazīstamas ar spēju izārstēt jebkuru slimību un palēnināt novecošanās procesu. Minēto ezeru var apciemot arī mūsdienās.

Šis stāsts atbilst pieņēmumam, ka senā ķeltu reliģija bijā tā pati, kas senā vēdu reliģija. Tas apstiprina arī leģendu par Ashwini Kumaras dzimšanu: Saules dievības Vivasvana sieva Samjna savulaik bija aizbēgusi no sava vīra un pārvērtās par ķēvi, lai paslēptos, kamēr viņa veica savas darbības uz Zemes. Vivasvans, kurš viņu meklēja, beidzot arī atrada Samjnu kāda ezera krastā ķēves izskatā. Vivasvans pārvērtās par zirgu un no viņu abu savienības dzima dvīņu brāļi Ashwini Kumaras.

Runājot par Shatabhisha nakšatru, nonācām pie fakta, ka okeāni satur sevī pietiekami ārstniecības augu un maģisku vielu, lai izārstētu jebkuru slimību. Senajā vēdiskajā leģendā par okeānu putošanos attēlots, ka Ashwini Kumaras piedzima no šīs ūdeņu putošanās. Abām nakšatrām – Ashwini un Shatabhisha ir cieša savstrapēja saistība, pateicoties saistībai starp pārvaldošajām dievībām. Tiek uzskatīts, ka slimības, kuras radušās Shatabhisha ietekmē, var izārstēt tikai ar Ashwini ietekmi.Tā kā jebkurš iesākums zināmā mērā ir atjaunošanās, Ashwini ir spējas uzveikt ciešanas fiziskajā, mentālājā, emocionālajā un arī augstākās sfērās.

Universālajā lietu kārtībā Ashwini nakšatra ir saistīta ar shidravyapani shakti vai spējām ātri sasniegt mērķi. Ir skaidrs, ka Ashwini ir universālas enerģijas pārstāvis. Tas bez vilcināšanās ir klāt ikvienam, kam tas ir vajadzīgs.

Gotra (dievišķā izcelsme)

Nakšatra ir saistīta ar Sage Marichi, kurš ir viens no septiņiem viedajiem, kuri seko notikumiem mūsu galaktikā. Sage Marichi vārds tiek tulkots kā „gaisma”. Tas nav pārsteigums, jo arī Ashwini ir gaišākā un vieglākā no visām 27 nakšatrām.

Korekcija (dziedināšana)

Ja ir kādas nelabvēlīgas ietekmes uz nakšatru, tad labākā dziedināšana ir Ganeshas godināšana.

Laikā, kad Mēness šķērso Ashwini nakšatru un ir attiecīgais lunārais mēnesis, dzīves izgaismošanai vai kādu ciešanu mazināšanai var 108 reizes atkārtot nakšatras saknes mantru Om Am vai Om Im. Minētā prakse noderīga arī tiem indivīdiem, kurus šī nakšatra ietekmē labvēlīgi – tas palielina pozitīvo enerģiju. Viņiem ir labi valkāt dažādas nokrāsas sarkano toņu vai spilgtu un daudzkrāsainu toņu apģērbu.

Svarīgu darbību veikšanai jāievēro Ashwini raksturīgās debess puses, attiecīgais lunārais mēnesis un dienas, kas Mēness šķērso Ashwini nakšatru.

Piemērs

Bruce Lee, pazīstamais cīņu sporta meistars, bija dzimis ar Ashwini ascendentā. Viņa dzīve, kopsummā ņemot, ilustrē visus dažādos šīs nakšatras aspektus. Paralēli viņa pārsteidzošajai veiklībai un ātrumam, ir cits notikums, kas momentā parāda Ashwini enerģijas – tā ir gandrīz maģiskā atveseļošanās pēc kāda ievainojuma, kad ārsti paredzēja viņam paralīzi uz mūžu. Grupas The Doors dziedātājam Jim Morrison Mēness atradās Ashwini nakšatrā. Ja ignorējam viņa „uzliesmojumus” publikas priekša, tad apraksts par Ashwini viņam pilnībā atbilst.

Interesanti

Saskaņā ar Varahamihiru, „Mēness Ashwini nakštrā dod labu izskatu, manieres un inteliģenci. Cilvēkam patīk labi apģērbi un rotaslietas un viņš ir prasmīgs izvēlētajā darba jomā“.

Book of Nakshatras, Prash Trivedi

Tulkoja vēdiskā astroloģe Ingūna Birzniece 

Translate »