Vara-tithi-nakšatru kombinācija jeb joga ir šo pančangas elementu īpašs salikums. Kombinācijā summējas, un līdz ar to arī būtiski pastiprinās, pančangas elementu enerģija.
Om-2 kalendāra pozīcijas
Kalendārā ir norādīts vara-tithi-nakšatra kombinācijas nosaukums, piemēram, Sidha joga. Burti “V” – “T” – “N” (dažādos salikumos) aiz kombinācijas nosaukuma ir saīsinājumi no vārdiem “vara”, “tithi” un “nakšatra”, un tie norāda uz šīs kombinācijas veidu – vai tā ir vara-tithi (V–T), vai vara-nakšatra (V–N), vai tithi-nakšatra (T–N), vai vara-tithi-nakšatra (V–T–N) kombinācija. Aiz attiecīgās kombinācijas apzīmējuma norādītas grahas, kuras veido šo kombināciju. Aiz grahām ir norādīts kombinācijas sākuma un beigu laiks. Lietotāju ērtībai vara-tithi-nakšatra pozitīvās kombinācijas ir atzīmētas ar zaļu fonu, bet negatīvās – sarkanā tonī.

Kombināciju veidi un to ietekme
Vara-Tithi-Nakšatra kombinācijas ir ļoti būtiska muhurtas sastāvdaļa, jo apvieno sevī vairākus pančangas elementus vienlaicīgi. Šīs kombinācijas var izpausties gan kā vara-tithi kombinācija, gan kā vara-nakšatra kombinācija, gan kā tithi-nakšatra kombinācija, gan kā pilns visu triju šo pančangas elementu savienojums – vara-tithi-nakšatra kombinācija. Katrai no šīm kombinācijām ir sava ietekmes intensitāte salīdzinot ar pārējām. Vislielākā ietekme ir vara-tithi-nakšatra kombinācijai, jo tā apvieno visu elementu ietekmes. Nākamā pēc ietekmes ir vara-nakšatra kombinācija, tai seko vara-tithi kombinācija, tad tithi-nakšatra kombinācija.
Lai novērtētu kāda būs noteiktas kombinācijas ietekme attiecīgajā muhurtas horoskopā, ir jānovērtē apskatāmās kombinācijas attiecīgā elementa saimnieks. Piemēram, vara-nakšatra kombinācijai ir jānovērtē vara (dienas) pārvaldošā graha un šajā laikā valdošās nakšatras saimnieks (pārvaldošā graha). Novērtējums izdarāms tāpat kā novērtē grahu stāvokli horoskopā (sīkāk sk. sadaļu “Grahas” iedaļu “Grahas spēka un labvēlīguma noteikšana”). Ja kombināciju veidojošās grahas ir vājas, tad tās nespēs dot labvēlīgu ietekmi uz šo kombināciju. Tā rezultātā, nelabvēlīga kombinācija kļūs vēl nelabvēlīgāka, bet labvēlīga kombinācija zaudēs daļu sava labvēlīguma. Un otrādi, ja grahas ir spēcīgas, tad tās būtiski mazinās nelabvēlīgās kombinācijas negatīvo ietekmi, savukārt, labvēlīgai kombinācijai pastiprinās tās pozitīvo ietekmi.
Ja attiecīgajā dienā iekrīt gan labvēlīga, gan nelabvēlīga vara-tithi-nakšatra kombinācija, tad jāskatās, kura no kombinācijām ir ietekmīgāka, un tad jāpieņem lēmums par dienas labvēlīgumu vai nelabvēlīgumu. Ja abas kombinācijas ir vienādas ietekmes, tad to ietekme savstarpēji dzēšas, un muhurta tiek novērtēta pēc pārējiem kritērijiem (citas kombinācijas, tarabala, pančanga, aštakvarga utt).
Vara – Nakšatra jogas / Diena + Zvaigznājs
Vara – nakšatra jogas, kā jau šīs kombinācijas apzīmējums skaidri pasaka priekšā, veidojas savienojoties noteiktām vara (dienai) un nakšatrai. Piemēram, labvēlīgā Sarvarth siddhi joga veidojas, ja ceturtdienā iekrīt Ašvini, Anuradha, Pušja, Punarvasu vai Revati nakšatra. Vara – nakšatra kombinācijas var būt gan labvēlīgas, gan nelabvēlīgas.
Labvēlīgās vara – nakšatra jogas ir:
1) Sarvarth siddhi joga
2) Amrit joga
3) Amrit siddhi joga
4) Prašasta joga
5) Saumja (jeb vēl saukta Siddhi) joga.
Attiecībā uz Amrit siddhi jogu pastāv dažas atrunas. Tā ir labvēlīga visām darbībām, izņemot: (i) otrdienai savienojoties ar Ašvini nakšatru, tā nav labvēlīga mājas celtniecībai un ieiešanai jaunā mājā; (ii) sestdienai savienojoties ar Rohini nakšatru, tā nav labvēlīga ceļojumam; (iii) ceturtdienai savienojoties ar Pušja nakšatru, tā nav labvēlīga laulībai. Jāatzīmē – ja Pušja nakšatrā iekrīt Guru, tad veidojas Guru-Pušja joga, kas ir īpaši labvēlīga jebkurām pozitīvām darbībām, izņemot laulību. Turklāt, jāuzmanās, lai Amrit siddhi joga vienlaicīgi nesakristu ar noteiktiem tithi (svētdien – 5.tithi, pirmdien – 6.tithi, utt augošā secībā līdz sestdien – 11.tithi), jo tad izveidojās nelabvēlīgā vara-tithi-nakšatra kombinācija – Madhu sarpiš joga (par kuru sīkāk sk.iedaļu “vara-tithi-nakšatra jogas” zemāk šajā sadaļā).
Nelabvēlīgās vara – nakšatra jogas ir:
1) Jama-ghanta (jeb Jama kantaka) joga
2) Dagdha joga
3) Utpāta joga
4) Mritju joga
5) Kāna joga.
Jāņem vērā, ka Jama – ghanta joga ir nelabvēlīga tikai ceļojumiem, laulībai un dievības attēla uzstādīšana, bet nav nelabvēlīga pārējām darbībām. Turklāt, šīs kombinācijas negatīvo ietekmi neitralizē šubha (labvēlīgā) graha muhurtas horoskopa Lagnā vai Čandra muhurtas horoskopa kendrā vai trikonā.
Aprakstīto labvēlīgo un nelabvēlīgo vara – nakšatra (V-N) kombināciju jeb jogu kopsavilkums attēlots zemāk pievienotajās tabulās.
SARVARTH SIDDHI JOGA (labvēlīga)
Svētdiena Sy | Pirmdiena Ch | Otrdiena Ma | Trešdiena Bu | Ceturtdiena Gu | Piektdiena Sk | Sestdiena Sa |
1.Ašvini-Ke 8.Pušja-Sa 9.Ašleša-Bu 12.U.Phalguni-Sy 13.Hasta-Ch 19.Mūla-Ke 21.U.Ašadha-Sy 26.U.Bhadra-Sa | 4.Rohini-Ch 5.Mrigašira-Ma 8.Pušja-Sa 17.Anuradha-Sa 22.Šrāvana-Ch | 1.Ašvini-Ke 3.Krittika-Sy 9.Ašleša-Bu 26.U.Bhadra-Sa | 3.Krittika-Sy 4.Rohini-Ch 5.Mrigašira-Ma 17.Anuradha-Sa 13.Hasta-Ch | 1.Ašvini-Ke 7.Punarvasu-Gu 8.Pušja-Sa 17.Anuradha-Sa 27.Revati-Bu | 1.Ašvini-Ke 7.Punarvasu-Gu 17.Anuradha-Sa 22.Šrāvana-Ch 27.Revati-Bu | 4.Rohini-Ch 15.Svati-Ra 22.Šrāvana-Ch |
AMRITA JOGA (labvēlīga)
Svētdiena Sy | Pirmdiena Ch | Otrdiena Ma | Trešdiena Bu | Ceturtdiena Gu | Piektdiena Sk | Sestdiena Sa |
4.Rohini-Ch 8.Pušja-Sa 13.Hasta-Ch 12.U.Phalguni-Sy 21.U.Ašadha-Sy 26.U.Bhadra-Sa | 1.Ašvini-Ke 4.Rohini-Ch 5.Mrigašira-Ma 11.P.Phalguni-Sk 12.U.Phalguni-Sy 13.Hasta-Ch 26.U.Bhadra-Sa 22.Šrāvana-Ch 23.Dhaništa-Ma 25-P.Bhadra | 3.Krittika-Sy 8.Pušja-Sa 9.Ašleša-Bu 26.U.Bhadra-Sa 15.Svati-Ra 27.Revati-Bu | 3.Krittika-Sy 4.Rohini-Ch 17.Anuradha-Sa 24.Šatabhiša-Ra | 7.Punarvasu-Gu 8.Pušja-Sa 17.Anuradha-Sa 15.Svati-Ra | 1.Ašvini-Ke 11-P.Phalguni 12.U.Phalguni-Sy 26.U.Bhadra-Sa 17.Anuradha-Sa 22.Šrāvana-Ch 25-P.Bhadra | 4.Rohini-Ch 15.Svati-Ra |
AMRIT SIDDHI JOGA (labvēlīga)
Svētdiena Sy | Pirmdiena Ch | Otrdiena Ma | Trešdiena Bu | Ceturtdiena Gu | Piektdiena Sk | Sestdiena Sa |
13.Hasta-Ch | 5.Mrigašira-Ma | 1.Ašvini-Ke *slikti mājai | 17.Anuradha-Sa | 8.Pušja-Sa *slikti laulība | 27.Revati-Bu | 4.Rohini-Ch *slikti ceļojumiem |
PRAŠASTA JOGA (labvēlīga)
Svētdiena Sy | Pirmdiena Ch | Otrdiena Ma | Trešdiena Bu | Ceturtdiena Gu | Piektdiena Sk | Sestdiena Sa |
27.Revati-Bu | 13.Hasta-Ch | 8.Pušja-Sa | 4.Rohini-Ch | 15.Svati-Ra | 12.U.Phalguni-Sy | 19.Mūla-Ke |
SAUMJA (SIDDHI) JOGA (labvēlīga)
Svētdiena Sy | Pirmdiena Ch | Otrdiena Ma | Trešdiena Bu | Ceturtdiena Gu | Piektdiena Sk | Sestdiena Sa |
19.Mūla-Ke | 22.Šrāvana-Ch | 26.U.Bhadra-Sa | 3.Krittika-Sy | 7.Punarvasu-Gu | 11-P.Phalguni | 15.Svati-Ra |
JAMA-GHANTA (nelabvēlīga)
Svētdiena Sy | Pirmdiena Ch | Otrdiena Ma | Trešdiena Bu | Ceturtdiena Gu | Piektdiena Sk | Sestdiena Sa |
10.Magha-Ke | 16.Višakha-Gu | 6.Arudra-Ra | 19.Mūla-Ke | 3.Krittika-Sy | 4.Rohini-Ch | 13.Hasta-Ch |
DAGDHA JOGA (nelabvēlīga)
Svētdiena Sy | Pirmdiena Ch | Otrdiena Ma | Trešdiena Bu | Ceturtdiena Gu | Piektdiena Sk | Sestdiena Sa |
2.Bharani-Sk | 14.Čitra-Ma | 20.P.Ašadha-Sk | 23.Dhaništa-Ma | 12.U.Phalguni-Sy | 18.Džješta-Bu | 27.Revati-Bu |
UTPĀTA JOGA (nelabvēlīga)
Svētdiena Sy | Pirmdiena Ch | Otrdiena Ma | Trešdiena Bu | Ceturtdiena Gu | Piektdiena Sk | Sestdiena Sa |
16.Višakha-Gu | 20.P.Ašadha-Sk | 23.Dhaništa-Ma | 27.Revati-Bu | 4.Rohini-Ch | 8.Pušja-Sa | 12.U.Phalguni-Sy |
MRITJU JOGA (nelabvēlīga)
Svētdiena Sy | Pirmdiena Ch | Otrdiena Ma | Trešdiena Bu | Ceturtdiena Gu | Piektdiena Sk | Sestdiena Sa |
17.Anuradha-Sa | 20.P.Ašadha-Sk | 24.Šatabhiša-Ra | 1.Ašvini-Ke | 5.Mrigašira-Ma | 9.Ašleša-Bu | 13.Hasta-Ch |
KĀNA JOGA (nelabvēlīga)
Svētdiena Sy | Pirmdiena Ch | Otrdiena Ma | Trešdiena Bu | Ceturtdiena Gu | Piektdiena Sk | Sestdiena Sa |
18.Džješta-Bu | Abhidžit* | 25-P.Bhadra | 2.Bharani-Sk | 6.Arudra-Ra | 10.Magha-Ke | 14.Čitra-Ma |
* Faktiski par Abhidžit nakšatru tiek apzīmētas Uttara Ašadhas 3.un 4.pada, un 22.Šrāvana-Chs 1.un 2.pada.
Vara – Tithi jogas / Diena + Mēness diena
Vara – tithi kombinācijas jeb jogas veidojas savienojoties noteiktām vara (dienām) ar tithi. Vara – tithi kombinācijas var būt gan labvēlīgas, gan nelabvēlīgas.
Labvēlīgās vara – tithi kombinācijas ir šādas:
1) Siddha joga
2) Ratnakur joga
3) Amrit joga
Nelabvēlīgās vara – tithi kombinācijas ir šādas:
1) Dagdha joga
2) Viša joga
3) Hutashana (jeb Agnidživa) joga
4) Kulika joga
5) Mritju joga
6) Krakača joga
7) Samvart joga
Ne visas no nelabvēlīgajām jogām ir pilnībā nelabvēlīgas, turklāt, par vairākām no šīm jogām dažādi klasiskie un arī mūsdienu avoti izsaka atšķirīgus viedokļus. Piemēram, ir vienprātība par to, ka Dagdha joga ir nelabvēlīga ceļojumiem, bet, par to veidojošajiem salikumiem ir atrodamas atšķirīgas versijas (zemāk ir sniegta biežāk sastaptā versija). Krakača joga ir pamatā nelabvēlīga ceļojumiem un priecīgiem notikumiem kā, piemēram, laulības slēgšanai. Tanī pat laikā, jāņem arī vērā, ka tā pati Krakač joga un Samvart joga pamatā tiek attiecinātas uz konkrētām lietām, kuras vēdiskajā sabiedrībā skaitījās ļoti būtiskas, bet mūsdienās ir vai nu nonivelētas vai kļuvušas par ikdienu, piemēram, zobu tīrīšanu, koku zāģēšanu, ķermeņa ieeļļošanu, intīmo (seksuālo) attiecību uzsākšanu utml.
Bez tam vēl, pastāv pamatots viedoklis, ka šeit minētās nelabvēlīgās jogas kļūst labvēlīgas, ja Čandra muhurtas horoskopā ir labvēlīgi izvietota. Daži autori uzskata, ka šīs jogas ir nelabvēlīgas tikai pirmās 3 stundas, bet pēc tam kļūst labvēlīgas. Vēl citi autori uzskata, ka tās ir nelabvēlīgas tikai ceļojumiem. Mums nav pamata kādu no šiem viedokļiem uzskatīt par aplamu, pat, ja šķietami tie nonāk pretrunā. Jāatceras, ka muhurtai jāpieiet radoši, nevis dogmatiski, vienmēr vispusīgi un objektīvi jāizvērtē attiecīgā muhurtas situācija un jāievēro muhurtas tulkošanas likumi (sk.I.daļas sadaļu “Muhurtas tulkošana”).
Īpašu uzmanību izpelnās šeit minētā Mritju joga. Paradoksālā kārtā dažādos klasiskajos avotos viena un tā pati vara – tithi kombinācija ir minēta gan kā labvēlīgā Amrita joga, gan kā nelabvēlīgā Mritju joga. Arī mūsdienu autori ne tikai nav ieņēmuši vienotu pozīciju, bet arī izvairās sniegt viennozīmīgu šīs situācijas skaidrojumu (jāatzīmē, ka V.K. Shridhar ļoti piesardzīgi izteica pietiekami loģiskus apsvērumus par labu Mritju jogai). Mēs esam nosliekušies šo kombināciju pieskaitīt nelabvēlīgajām jogām divu iemeslu dēļ. Pirmkārt, tāpēc, ka šādai pieejai sastapām lielāku atbalstu mūsdienu autoru starpā. Otrkārt, šādā neskaidrā situācijā drošāk šo jogu uzskatīt par nelabvēlīgu un izvairīties no tās.
Aprakstīto labvēlīgo un nelabvēlīgo Vara – Tithi jogu kombināciju kopsavilkums attēlots pievienotajās tabulās.
SIDDHA JOGA (labvēlīga)
Svētdiena | Pirmdiena | Otrdiena | Trešdiena | Ceturtdiena | Piektdiena | Sestdiena |
X | X | 3.Tritija-Ma 8.Aštami-Ma 13.Trajodaši-Ma | 2.Dvitja-Bu 7.Saptami-Bu 12.Dvadaši-Bu | 5.Pančami-Gu 10.Dašami-Gu 15.Pūrnima-Gu | 1.Pratipada-Sk 6.Šašti-Sk 11.Ekadaši-Sk | 4.Čaturthi-Sa 9.Navami-Sa 14.Čaturdaši-Sa |
RATNAKUR JOGA (labvēlīga)
Svētdiena | Pirmdiena | Otrdiena | Trešdiena | Ceturtdiena | Piektdiena | Sestdiena |
3.Tritija-Ma 8.Aštami-Ma 13.Trajodaši-Ma | 1.Pratipada-Sk 6.Šašti-Sk 11.Ekadaši-Sk | 4.Čaturthi-Sa 9.Navami-Sa 14.Čaturdaši-Sa | 5.Pančami-Gu 10.Dašami-Gu 15.Pūrnima-Gu+30 | 2.Dvitja-Bu 7.Saptami-Bu 12.Dvadaši-Bu | 5.Pančami-Gu 10.Dašami-Gu 15.Pūrnima-Gu | 3.Tritija-Ma 8.Aštami-Ma 13.Trajodaši-Ma |
AMRIT JOGA (labvēlīga)
Svētdiena | Pirmdiena | Otrdiena | Trešdiena | Ceturtdiena | Piektdiena | Sestdiena |
5.Pančami-Gu 10.Dašami-Gu 15.Pūrnima-Gu | 5.Pančami-Gu 10.Dašami-Gu 15.Pūrnima-Gu | 2.Dvitja-Bu 7.Saptami-Bu 12.Dvadaši-Bu | 1.Pratipada-Sk 6.Šašti-Sk 11.Ekadaši-Sk | 3.Tritija-Ma 8.Aštami-Ma 13.Trajodaši-Ma | 4.Čaturthi-Sa 9.Navami-Sa 14.Čaturdaši-Sa | 1.Pratipada-Sk 6.Šašti-Sk 11.Ekadaši-Sk |
DAGDHA JOGA (nelabvēlīga)
Svētdiena | Pirmdiena | Otrdiena | Trešdiena | Ceturtdiena | Piektdiena | Sestdiena |
12.Dvadaši-Bu | 11.Ekadaši-Sk | 5.Pančami-Gu | 3.Tritija-Ma | 6.Šašti-Sk | 8.Aštami-Ma | 9.Navami-Sa |
VIŠA JOGA (nelabvēlīga)
Svētdiena | Pirmdiena | Otrdiena | Trešdiena | Ceturtdiena | Piektdiena | Sestdiena |
4.Čaturthi-Sa | 6.Šašti-Sk | 7.Saptami-Bu | 2.Dvitja-Bu | 8.Aštami-Ma | 9.Navami-Sa | 7.Saptami-Bu |
HUTASHANA JOGA jeb AGNIDŽIVA JOGA (nelabvēlīga)
Svētdiena | Pirmdiena | Otrdiena | Trešdiena | Ceturtdiena | Piektdiena | Sestdiena |
12.Dvadaši-Bu | 6.Šašti-Sk | 7.Saptami-Bu | 8.Aštami-Ma | 9.Navami-Sa | 10.Dašami-Gu | 11.Ekadaši-Sk |
KULIKA JOGA (nelabvēlīga)
Svētdiena | Pirmdiena | Otrdiena | Trešdiena | Ceturtdiena | Piektdiena | Sestdiena |
7.Saptami-Bu | 6.Šašti-Sk | 5.Pančami-Gu | 4.Čaturthi-Sa | 3.Tritija-Ma | 2.Dvitja-Bu | 1.Pratipada-Sk |
MRITJU JOGA (nelabvēlīga)
Svētdiena | Pirmdiena | Otrdiena | Trešdiena | Ceturtdiena | Piektdiena | Sestdiena |
1.Pratipada-Sk 6.Šašti-Sk 11.Ekadaši-Sk | 2.Dvitja-Bu 7.Saptami-Bu 12.Dvadaši-Bu | 1.Pratipada-Sk 6.Šašti-Sk 11.Ekadaši-Sk | 3.Tritija-Ma 8.Aštami-Ma 13.Trajodaši-Ma | 4.Čaturthi-Sa 9.Navami-Sa 14.Čaturdaši-Sa | 2.Dvitja-Bu 7.Saptami-Bu 12.Dvadaši-Bu | 5.Pančami-Gu 10.Dašami-Gu 15.Pūrnima-Gu |
KRAKAČA JOGA (nelabvēlīga)
Svētdiena | Pirmdiena | Otrdiena | Trešdiena | Ceturtdiena | Piektdiena | Sestdiena |
12.Dvadaši-Bu | 11.Ekadaši-Sk | 10.Dašami-Gu | 9.Navami-Sa | 8.Aštami-Ma | 7.Saptami-Bu | 6.Šašti-Sk |
SAMVART JOGA (nelabvēlīga)
Svētdiena | Pirmdiena | Otrdiena | Trešdiena | Ceturtdiena | Piektdiena | Sestdiena |
7.Saptami-Bu | X | X | 1.Pratipada-Sk | X | X | X |
Vara – Tithi – Nakšatra jogas (V-T-N) / Diena + Mēness diena + Zvaigznājs
Vara–tithi–nakšatra jogas ir svarīgākās no visām šī tipa kombinācijām, jo tās sastāv no visiem trim apskatāmajiem pančangas elementiem kopā, un tāpēc pārsver jebkuru no kombinācijām, kuras sastāv tikai no diviem elementiem.
Vara–tithi–nakšatra jogas līdzīgi kā vara–nakšatra un vara-tithi kombinācijas dalās labvēlīgās un nelabvēlīgās. Labvēlīgās ir: 1) Sidha joga un 2) Sudha joga. Savukārt, nelabvēlīgās ir:
1) Madhu sarpiš joga, 2) Nāša joga, un 3) Halāhal joga.
Papildus tam, pastāv tā sauktās dvi puškara un tri puškara vara–tithi–nakšatra kombinācijas, kuras liek uzsāktajai darbībai vai notikumam atkārtoties attiecīgi vēl divas (dvi puškara) vai trīs (tri puškara) reizes. Šīs kombinācijas nav ne labvēlīgas, ne nelabvēlīgas pēc savas būtības. Taču ar tām ir jāuzmanās, lai nenonāktu atkārtotā situācijā, kuru mēs nevēlamies. Aprakstīto Vara-Tithi-Nakšatra kombināciju jeb Jogu kopsavilkums attēlots pievienotajās tabulās.
SIDHA JOGA (labvēlīga)
Svētdiena | Pirmdiena | Otrdiena | Trešdiena | Ceturtdiena | Piektdiena | Sestdiena | |
Tithi | 1.Pratipada-Sk 4.Čaturthi-Sa 6.Šašti-Sk 7.Saptami-Bu 12.Dvadaši-Bu | 2.Dvitja-Bu 7.Saptami-Bu 12.Dvadaši-Bu | 1.Pratipada-Sk 6.Šašti-Sk 11.Ekadaši-Sk 3.Tritija-Ma 8.Aštami-Ma 13.Trajodaši-Ma | 2.Dvitja-Bu 7.Saptami-Bu 12.Dvadaši-Bu 3.Tritija-Ma 8.Aštami-Ma 13.Trajodaši-Ma | 4.Čaturthi-Sa 9.Navami-Sa 14.Čaturdaši-Sa 5.Pančami-Gu 7.Saptami-Bu 13.Trajodaši-Ma | 1.Pratipada-Sk 6.Šašti-Sk 11.Ekadaši-Sk 2.Dvitja-Bu 7.Saptami-Bu 12.Dvadaši-Bu | 2.Dvitja-Bu 7.Saptami-Bu 12.Dvadaši-Bu 4.Čaturthi-Sa 9.Navami-Sa 14.Čaturdaši-Sa |
Nakšatra | 8.Pušja-Sa 12.U.Phalguni-Sy 21.U.Ašadha-Sy 26.U.Bhadra-Sa 13.Hasta-Ch 19.Mūla-Ke 22.Šrāvana-Ch | 4.Rohini-Ch 5.Mrigašira-Ma 7.Punarvasu-Gu 14.Čitra-Ma 22.Šrāvana-Ch 23.Dhaništa-Ma 24.Šatabhiša-Ra 25-P.Bhadra | 1.Ašvini-Ke 5.Mrigašira-Ma 12.U.Phalguni-Sy 14.Čitra-Ma 17.Anuradha-Sa 19.Mūla-Ke 23.Dhaništa-Ma 25.P.Bhadra-Gu | 4.Rohini-Ch 5.Mrigašira-Ma 6.Arudra-Ra 12.U.Phalguni-Sy 20.P.Ašadha-Sk 17.Anuradha-Sa | 1.Ašvini-Ke 7.Punarvasu-Gu 8.Pušja-Sa 10.Magha-Ke 15.Svati-Ra 20.P.Ašadha-Sk 25-P.Bhadra 27.Revati-Bu | 1.Ašvini-Ke 2.Bharani-Sk 6.Arudra-Ra 12.U.Phalguni-Sy 14.Čitra-Ma 15.Svati-Ra 20.P.Ašadha-Sk 27.Revati-Bu | 4.Rohini-Ch 15.Svati-Ra 16.Višakha-Gu 17.Anuradha-Sa 23.Dhaništa-Ma 24.Šatabhiša-Ra |
SUDHA JOGA (labvēlīga)
Svētdiena | Pirmdiena | Otrdiena | Trešdiena | Ceturtdiena | Piektdiena | Sestdiena | |
Tithi | 5.Pančami-Gu 7.Saptami-Bu | 5.Pančami-Gu 7.Saptami-Bu | 5.Pančami-Gu 7.Saptami-Bu | 5.Pančami-Gu 7.Saptami-Bu | 13.Trajodaši-Ma | 1.Pratipada-Sk 6.Šašti-Sk 11.Ekadaši-Sk | 2.Dvitja-Bu 7.Saptami-Bu 12.Dvadaši-Bu |
Nakšatra | 8.Pušja-Sa 13.Hasta-Ch 19.Mūla-Ke | 5.Mrigašira-Ma 15.Svati-Ra 22.Šrāvana-Ch | 1.Ašvini-Ke 4.Rohini-Ch 12.U.Phalguni-Sy 21.U.Ašadha-Sy 26.U.Bhadra-Sa | 1.Ašvini-Ke 12.U.Phalguni-Sy 21.U.Ašadha-Sy 26.U.Bhadra-Sa | 7.Punarvasu-Gu 8.Pušja-Sa 27.Revati-Bu | 12.U.Phalguni-Sy 15.Svati-Ra 24.Šatabhiša-Ra | 4.Rohini-Ch 15.Svati-Ra 23.Dhaništa-Ma |
MADHU SARPIŠ JOGA (nelabvēlīga)
Svētdiena | Pirmdiena | Otrdiena | Trešdiena | Ceturtdiena | Piektdiena | Sestdiena | |
Tithi | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Nakšatra | 13.Hasta-Ch | 5.Mrigašira-Ma | 1.Ašvini-Ke | 17.Anuradha-Sa | 8.Pušja-Sa | 27.Revati-Bu | 4.Rohini-Ch |
NĀŠA JOGA (nelabvēlīga)
Svētdiena | Pirmdiena | Otrdiena | Trešdiena | Ceturtdiena | Piektdiena | Sestdiena | |
Tithi | 3.Tritija-Ma 4.Čaturthi-Sa 8.Aštami-Ma 9.Navami-Sa 13.Trajodaši-Ma 14.Čaturdaši-Sa | 6.Šašti-Sk 7.Saptami-Bu 11.Ekadaši-Sk | 1.Pratipada-Sk 2.Dvitja-Bu 7.Saptami-Bu 8.Aštami-Ma 10.Dašami-Gu 15.Pūrnima-Gu | 2.Dvitja-Bu 3.Tritija-Ma 8.Aštami-Ma 9.Navami-Sa | 6.Šašti-Sk 8.Aštami-Ma 9.Navami-Sa 12.Dvadaši-Bu 13.Trajodaši-Ma | 2.Dvitja-Bu 3.Tritija-Ma 6.Šašti-Sk 8.Aštami-Ma 10.Dašami-Gu 11.Ekadaši-Sk | 3.Tritija-Ma 7.Saptami-Bu 9.Navami-Sa 11.Ekadaši-Sk |
Nakšatra | 2.Bharani-Sk 5.Mrigašira-Ma 9.Ašleša-Bu 16.Višakha-Gu 17.Anuradha-Sa 18.Džješta-Bu 23.Dhaništa-Ma | 2.Bharani-Sk 3.Krittika-Sy 10.Magha-Ke 17.Anuradha-Sa 20.P.Ašadha-Sk 21.U.Ašadha-Sy 26.U.Bhadra-Sa | 6.Arudra-Ra 18.Džješta-Bu 7.Punarvasu-Gu 20.P.Ašadha-Sk 20.P.Ašadha-Sk 22.Šrāvana-Ch 23.Dhaništa-Ma 24.Šatabhiša-Ra | 1.Ašvini-Ke 2.Bharani-Sk 8.Pušja-Sa 9.Ašleša-Bu 10.Magha-Ke 19.Mūla-Ke 23.Dhaništa-Ma 25-P.Bhadra-Gu | 3.Krittika-Sy 4.Rohini-Ch 5.Mrigašira-Ma 6.Arudra-Ra 17.Anuradha-Sa 16.Višakha-Gu 24.Šatabhiša-Ra 12.U.Phalguni-Sy | 4.Rohini-Ch 7.Punarvasu-Gu 10.Magha-Ke 16.Višakha-Gu 17.Anuradha-Sa 18.Džješta-Bu 22.Šrāvana-Ch 23.Dhaništa-Ma | 2.Bharani-Sk 7.Punarvasu-Gu 8.Pušja-Sa 11.P.Phalgun-Sk 12.U.Phalguni-Sy 20.P.Ašadha-Sk 21.U.Ašadha-Sy 22.Šrāvana-Ch |
HALĀHAL JOGA (nelabvēlīga)
Svētdiena | Pirmdiena | Otrdiena | Trešdiena | Ceturtdiena | Piektdiena | Sestdiena | |
Tithi | 5.Pančami-Gu | 2.Dvitja-Bu | 14.Čaturdaši-Sa | 7.Saptami-Bu | 13.Trajodaši-Ma | 6.Šašti-Sk | 8.Aštami-Ma |
Nakšatra | 3.Krittika-Sy | 14.Čitra-Ma | 4.Rohini-Ch | 2.Bharani-Sk | 17.Anuradha-Sa | 22.Šrāvana-Ch | 27.Revati-Bu |
TRI PUŠKARA JOGA (3x atkārtošanās)
Svētdiena | Pirmdiena | Otrdiena | Trešdiena | Ceturtdiena | Piektdiena | Sestdiena | |
Tithi | 2.Dvitja-Bu 7.Saptami-Bu 12.Dvadaši-Bu | 2.Dvitja-Bu 7.Saptami-Bu 12.Dvadaši-Bu | 2.Dvitja-Bu 7.Saptami-Bu 12.Dvadaši-Bu | ||||
Nakšatra | 3.Krittika-Sy 7.Punarvasu-Gu 12.U.Phalguni-Sy 16.Višakha-Gu 20.P.Ašadha-Sk 25-P.Bhadra | 3.Krittika-Sy 7.Punarvasu-Gu 12.U.Phalguni-Sy 16.Višakha-Gu 20.P.Ašadha-Sk 25-P.Bhadra | 3.Krittika-Sy 7.Punarvasu-Gu 12.U.Phalguni-Sy 16.Višakha-Gu 20.P.Ašadha-Sk 25-P.Bhadra |
DVI PUŠKARA JOGA (2x atkārtošanās)
Svētdiena | Pirmdiena | Otrdiena | Trešdiena | Ceturtdiena | Piektdiena | Sestdiena | |
Tithi | 2.Dvitja-Bu 7.Saptami-Bu 12.Dvadaši-Bu | 2.Dvitja-Bu 7.Saptami-Bu 12.Dvadaši-Bu | 2.Dvitja-Bu 7.Saptami-Bu 12.Dvadaši-Bu | ||||
Nakšatra | 5.Mrigašira-Ma 14.Čitra-Ma 23.Dhaništa-Ma | 5.Mrigašira-Ma 14.Čitra-Ma 23.Dhaništa-Ma | 5.Mrigašira-Ma 14.Čitra-Ma 23.Dhaništa-Ma |
Citas kombinācijas jeb Jogas
Bez iepriekš apskatītajām vara-tithi-nakšatra kombinācijām, pastāv vēl arī citas jogas, kas veidojas no citiem muhurtas parametriem. Viena no pazīstamākajām ir ārkārtīgi labvēlīgā un spēcīgā Ravi joga, kura pilnībā atceļ visas nelabvēlīgās vara-nakšatra jogu ietekmes. Ravi joga veidojas, kad muhurtas Čandra atrodas 4.Rohini-Ch, 6.Arudra-Ra, 9.Ašleša-Bu, 10.Magha-Ke, 13.Hasta-Ch, 20.P.Ašadha-Sk Nakšatrā no Sūrja nakšatras (nakšatras, kurā muhurtas horoskopā atrodas Sy). Taču, Ravi joga nebūt nav vienīgā Sy-Ch joga. Tāpat var minēt par nelabvēlīgām uzskatītās Masa šūnja jogas, kuras veidojas savienojoties lunārajiem mēnešiem ar noteiktām nakšatrām, kā arī zvaigznājiem.
Lai arī šajā sadaļā ir apskatītas visas svarīgākās vara-tithi-nakšatra kombinācijas, vēl plašāku informāciju par jogām var atrast zemāk uzskaitītajā muhurtas literatūrā. Taču, jāņem vērā, ka attiecībā uz noteiktām jogām šajā literatūrā pastāv zināmas atšķirības, kā arī nav izslēgts -vienkārši kļūdas, kas šajā sadaļā, veicot apkopojošo analīzi, ir novērstas.
Literatūra:
Ieteicamā literatūra par vara-tithi-nakšatra kombinācijām un citām jogām:
V.K. Shridhar “Hindu Electional Astrology”
E. Wilhelm “Classical Muhurta”
K.K Joshi “Muhurta Traditional & Modern”
K.Vashistha “Muhurta Prakarana”
B.V.Raman “Muhurta”