Šo Nakšatru attēlo tikai viena zvaigzne – spilgta Betelgeuse, Alpha-Orion. Tā aizņem iedaļu no 6°40’ līdz 20°00′ Dvīņu zīmē, un to pārvalda Merkurs (Budha). Simbols ir cilvēka galva. Mēdz teikt, ka Ardra atgādina dārgakmeni. Šeit valda iznīcības dievs Rudra. Galvenais pārvaldnieks ir Rahu, Mēness ziemeļu mezgls. Primārā motivācija ir kama (aizraušanās vai vēlmes). Galvenā kvalitāte primārajā līmenī ir radžas (darbība), vidējā līmenī – tamas (inerce), terciārajā līmenī – sattva (kontemplācija).
Sestās Nakšatras nosaukuma nozīme ir “zaļa”, “svaiga”, “maiga”, “mitra”. Ardra ir arī viens no dēmona Taraki vārdiem, ar kuru izrēķinājās Karttikeja, kā aprakstīts nodaļā par Krittika Nakšatru. Tāpēc, lai labāk izprastu šīs Nakšatras garīgo būtību, vajadzētu tuvāk aplūkot šī dēmona vēsturi.
Pirmkārt, ir jāapsver Taraki kalpošana Visuma radītājam Brahma, apmaiņā pret kuru Brahma apsolīja apbalvot Taraku ar neuzvaramu spēku un kas no dēmona pieprasīja visādas grūtības un neiedomājamas askēzes (atsacīšanos). Taraka nevēlējās nemirstību. Viņš tikai gribēja spēku, bet tādu, ka “mani uzvarēt varētu tikai septiņu dienu vecs bērns”. Viņš ļoti labi zināja, ko lūdz, jo uzskatīja, ka šī pēdējā nosacījuma izpilde ir neiespējama. Tiklīdz Taraki dedzība tika apbalvota, viņš, izmantojot savu jauno spēku, sāka apspiest dievus. Epitets “Ardra” atbilst jauno, augošo augu maigajam, sulīgajam zaļumam. Attiecīgi, sestā Nakšatra apveltīta ar plašas izaugsmes spēju, entuziasmu un vēlmi izpētīt jaunas telpas.
Ardra atbilst saprātam vai spējai domāt, kas ir viena no galvenajām cilvēka iezīmēm, kuras simbols ir galva. Prāta galvenā īpašība ir spēja saprast lietu būtību, izprast. Ardra ir saistīta ar lietu izpratni kopumā, neinteresējoties par atsevišķiem elementiem. Vēl viena īpašība ir spēja pašrefleksijā, pašapziņā un attiecīgi iegūt iekšējas zināšanas. Šī ir tieša iekšējās vai ārējās realitātes uztvere, kas bieži nonāk pretrunā ar iepriekš esošajām zināšanām, jo tās tā neatzīst.
Uzzinājis par savu eksistences faktu Mrigašira pārvaldībā, Ardra pārvaldībā, cilvēks tiek iegremdēts iekšējo un ārējo telpu izpētē – viņš uztver lietas ar garīgu darbību, nosaka sev esošās attiecības. Prāts pārņem uztveramos objektus, tādējādi izveidojot saikni ar tiem. To mēs saucam par spēju spriest, saprātu vai intelektu. Prāta gaisīgo, vieglo raksturu var salīdzināt ar jebkuras tiešas (tīras) pieredzes svaigumu un novitāti, kas šajā ziņā ir līdzīga pirmajai mīlestībai. Kā jau minēts, epitets “Ardra” attiecas uz visu jauno, svaigo, vēl neizžuvušo un vides ietekmē nenocietinātu. Visas šīs īpašības ir raksturīgas prātam un izriet no spējas tieši uztvert realitāti ar zinātkāru prātu, kura veidošanos iezīmēja iepriekšējā Mrigašira Nakšatra. Taraki, kurš no uzticīga kalpa kļuvis par nežēlīgu tirānu, simbolika kļūst skaidra, ja intelekts tiek attēlots kā divasmeņu zobens. Ja uztveres procesā viņš sevi neidentificē ar saviem priekšmetiem, prāts spēj tā īpašniekam atklāt visus pasaules noslēpumus un nodrošināt viņu ar pilnīgu atbrīvošanos no materiālajām piesaistēm. Šis prāta stāvoklis ir visu sadhanu vai garīgās prakses mērķis. Faktiski to Taraka darīja, kalpojot Brahmai, par ko viņš saņēma savu īpašo dāvanu. Pretējā gadījumā prāts veicina indivīda koncentrēšanos uz viņa materiālajām vajadzībām un izraisa negausīgu tieksmi pēc materiāliem labumiem. Šīs pēdējā stāvokļa pārstāvošs simbols ir Taraka – dievu mocītājs.
Kā mēs runājām, Rudra tiek uzskatīts par sestās Nakšatras dievu, un tas norāda uz tās potenciāla spēku. Rudras ir spēcīgi spēki, kas ir Kunga Šivas radošie aspekti. Nakšatras vidusdaļā, kuru pārvalda Saturns, ir neatgriezeniskas slāpes pēc nemirstības. Tās pārējās divas daļas (padas), pirmā un ceturtā, kuras atrodas Jupitera kontrolē, atbilst vislabākajām intelektuālās darbības īpašībām un pareizi izprot dzīves un nāves attiecības.
Cilvēka galvai kā Ardras simbolam ir īpaša nozīme. Tas ir smadzeņu galvenais kodols, visi augstākās nervu darbības centri un vissvarīgākie dziedzeri – patiesi, cilvēka ķermeņa “dārgakmens”. Smadzenes veidojas uzkrātās karmas ietekmē un lielā mērā nosaka mūsu ceļu, būdamas visu motivāciju avots. Prāta iespējas ir patiešām neierobežotas abos virzienos – gan konstruktīvās, gan destruktīvās.
Sestās Nakšatras simbols ir dārgakmens (kurš nav norādīts). Kā jūs zināt, dārgakmeņi var uzkrāt Saules enerģiju – centrālo enerģiju krātuvi. Katrs akmens koncentrē noteiktu spēku un nodod to mums. Pareizi lietojot, akmeņi palīdz; nepareizi lietojot, tie nodara lielu kaitējumu. Katrs cilvēks ir unikāls, kā dārgakmens, atkarībā no tā, kāda dievišķā enerģija tajā atrodas. Un šī enerģija izpaužas caur inteliģenci, garīgu darbību. Intelekts ir kā dārgakmens, kas lauž apziņas gaismu.
Ardra Nakšatras daudzie simboli ir saistīti ar prāta principa duālismu. Tā iznīcina parasto cilvēku dzīvi, kuri tiecas pēc laicīgām precēm, savukārt augstākā evolūcijas līmenī tā ir aizņemta garīgās gaismas meklējumos un pastāv apziņas realitātē. Šīs Nakšatras stari ir saistīti ar kosmisko prāta principu jeb Mahatu, kas saskaņā ar jogas filozofiju ir galvenais Visuma izpausmes vadošais instruments.