Vērša zīme / Vrišabha Raši

Vērsis ir zodiaka vērsis. Ģeometriski to attēlo aplis ar pusapaļu loku augšdaļā. Tas atgādina Merkura simbolu bez tam piekārtā krusta. Hindu mitoloģijā Šiva, Augstākais radīšanas Dievs, kā savu pārvietošanās līdzekli izmanto vērsi vārdā Nandi. Hindu sievietes, kas vēlas bērnus, pielūdz Šivas vērsi. Nandi ir Šivas pārvietošanās līdzeklis. Viņš ir cieši saistīts ar pamata impulsu, ko pārstāv Vērsis.

Vērša zīme seko Aunam. Auns pārstāv enerģiju, kas cīnās un alkst izpausties, izjust manifestācijas jaunumu. Otrā kosmiskās evolūcijas stadija ir radošās enerģijas aktivizēšana. Šajā stadijā enerģijai, kas vēlas izpausties, jāienirst materializācijas procesā. Starp Auna un Vērša radošās enerģijas formām ir smalka atšķirība, kas būtiski maina to izpausmes veidu. Auna enerģija ir neskaidrs impulss. Tās darbība nav labi virzīta, tās mērķis ir miglains. Otrā fāze piešķir konkrētu mērķi. Vērsim ir objekts, uz kuru enerģijai jāvirzās. Atšķirībā no Auna, Vērsis nav nedz nevadīta kaislība, nedz bezmērķīgs emocionāls uzplūdums bez cerībām uz rezultātu. Tomēr tas nedod impulsu tūlītējai radīšanai tik daudz kā vispārējo vēlmi vienoties. Šajā stadijā vēlme ir svarīgāka par darbību.

Vērša pamatimpulss ir tiekties pēc radošas savienošanās. Dievišķais pēc būtības ir impulss, kas ārēji izpauž mūsu būtības slēptās spējas. Šī ārējā izpausme ietver radīšanas procesu. Kad tēvs iesaistās reprodukcijas aktā, viņš ārēji izpauž daļu savas iekšējās būtības. Šādā veidā radošais impulss iemieso sevī Dievišķās Esības klātbūtni, kas tiecas izpausties ārēji. Vērša simbolā šī Dievišķā Esība ir attēlota kā ietverts aplis. Radīšanas procesā impulss savieno visdziļāko subjektīvo būtību ar tās uzplaukumu. Uzplaukuma akts ietver materializācijas procesu. Šo dvēseles svētceļojuma fāzi pārstāv apļa otrais un trešais kvadrants. Pirmo pusi, ko attēlo otrais kvadrants, simbolizē materializācija, bet trešais attēlo atbrīvošanās procesa sākumu. Uz leju liektais pusloks atspoguļo šo pārmaiņu fāzi. Krusta neesamība šajā emblēmā norāda uz stāvokli pirms dvēseles iesaistīšanās polarizācijā. Aplis ar pusapaļu loku augšpusē, kas simbolizē Vērsi, būtībā ir Dievišķais radošais impulss. Tādējādi Vērsis apzīmē koncentrēšanos uz vienu punktu, virzienu, kura mērķis ir evolūcijas iesaiste ar nolūku sasniegt pilnību un galu galā atbrīvot slēpto garu; Vērsis pārstāv potenciālu un gatavību iesaistīties cīņā.

Vērsis kā Vērša simbols atspoguļo šīs zīmes psiholoģiskās īpašības. Vērša īpaša iezīme ir pilnīgs vienaldzīgums pret visu, kas viņu neinteresē. Viņš tuvojas govij tikai tad, kad tā ir gatava dzemdēt teļu. Vērša misija nav izšķērdēt enerģiju, bet būt mērķtiecīgam. Piešķirtajam uzdevumam Vērsim ir milzīga dzīvotspēja un spēks. Taču šī enerģija netiek izlietota bez konkrēta mērķa. Vērsī dzimušie strādā tikai tad, kad vēlas sasniegt konkrētu mērķi. Viņi ir kā grifs, kas metas virsū laupījumam, kad tas ir redzams. Šāda attieksme bieži šķiet savtīga. Ārēji šāds cilvēks var šķist vienaldzīgs, taču, kad viņu vēlme tiek pamodināta – vai nu tā ir seksuāla, finansiāla vai sociāla –, viņi tuvojas savam mērķim ar visu spēku.

Indiešu sievietes iemieso mātišķumu. Māte Daba ir hinduisma ideāls. Daba ir radošā procesa pasīvā sastāvdaļa. Pozitīvais spēks plūst no gara. Kad indiešu sieviete ilgojas pēc svētības no Nandi – Šivas vērša –, tas simbolizē viņas gatavību saņemt Dievišķo žēlastības plūsmu, lai viņa varētu piepildīt radošo misiju. Sadarbība ar šādu Dievišķo misiju pati par sevi ir balva, neraugoties uz milzīgajām grūtībām, kas jāpanes, lai pildītu izrietošo atbildību. Indiešu sievietes lolotais mērķis ir sasniegt auglīgu mātišķumu, sadarbojoties ar Dievišķo misiju, lai īstenotu evolūcijas procesu. Tāpēc hindu sievietes ļoti godā Nandi – Šivas vērsi.

Vērsis pārstāv to kosmiskās evolūcijas stadiju, kad Dievišķā Esība vēl neizplūst visos virzienos, kā tas notiek Auna sākotnējā fāzē, bet kad tās kustības virziens jau ir noteikts. Šajā dievišķās ietekmes plūdumā ir dažādas smalkākas fāzes, kas maina Vērša izpausmi no cilvēka uz cilvēku. Agrīnajos šīs izpausmes posmos impulss ir kaislīgs, pašcentrēts un teju dēmonisks. Prāts kļūst pakļauts pamatinstinktiem. Tas ir kā meteors, kas caururbj zemes atmosfēru. Šeit svarīgākais ir enerģijas spēcīgā iekļūšana. Šis psiholoģiskais modelis padara cilvēku vai nu dziļi uzticīgu, vai ārkārtīgi egoistisku, nezinot neko citu kā tikai savas vēlmes. Šo fāzi pārstāv lejupvērstā loka sākotnējais posms. Ar laiku uzlec saprāta gaisma un dvēsele iegūst briedumu.

Mēness eksaltācija Vērsī attiecas uz otro attīstības posmu šajā zīmē. Kad dvēsele ir caurlaidusi materiālo plīvuru, tā apzinās savus ierobežojumus un atbildību. Ar skaidru izpratni par savu misiju un apziņu par sev pieejamo spēku, dvēsele darbojas kā atbildīgs vecāks. Šajā posmā radošums tiek uzsvērts kā Dievišķa misija. Apziņa par milzīgajām iespējām rosina gribu būt dievišķam kalpam. Šāds cilvēks bauda savu sociālo statusu, bagātību, varu un – visvairāk – savu ģimeni un kalpo tai. Šajā posmā pusapaļais loks saskaras ar apli.

Kad šis posms ir beidzies, cilvēkā attīstās egoisms. Loks atiet no apļa un virzās augšup. “Es” sajūta padara cilvēku radošu, bet neapmierinātu ar esošo situāciju. Nemierīgais prāts pārvietojas no viena prieka pie otra, no vienas materiālas iesaistes pie citas, un tas ļauj dvēselei izzināt dažādus tās iekšējā potenciāla aspektus. Kad tas ir noticis, dvēsele kļūst nepacietīga, sajūtot, ka dzīves iespējas nav pietiekamas, lai attīstītu visas tās kvalitātes. Tā ir Vērša impulsa pēdējā fāze, kad dvēsele ir gatava virzīties tālāk, lai saņemtu nākamo dievišķās ietekmes plūdumu.

Būtībā Vērsis ir radošs potenciāls, taču, piesātinot dvēseli ar šo impulsu, tas ved to cauri smalkām transformācijām. No tīras emocionālas enerģijas, kas virzīta uz vairošanos, tas pakāpeniski liek cilvēkam atpazīt drāmas pilnību un savu lomu tajā. Drīz viņš saprot šīs iesaistes ierobežojumus un sāk izpaust savu patieso būtību. Smalka transformācija radošajā impulsā notiek šajā kosmiskās ideācijas fāzē.

Translate »