
Auns tiek simbolizēts ar vertikālu līniju, kas augšdaļā sadalīta divās daļās, ar zariem, kas izliecas uz āru kā divi loka formas loki. Šī simbola vienkāršība var maldināt. Tā ir dziļa pirmkosmiskās eksistences stadijas reprezentācija. Pamata vertikālā līnija simbolā apzīmē Garu jeb ‘Purušu’, pozitīvo radošo impulsu. Tā ir apziņas puse izpausmes procesā.
Tā ir apziņas puse izpausmes procesā. Tā ir Dievišķās attīstības puse, kas ir pašpietiekama; tai nav vajadzīgs atbalsts tās augšanai un vairošanai. Tā atspoguļo dievu jeb ‘Devu’ īpašību, ar kuru viņi spīd savā gaismā, nemetot ēnu. Pastāvot vienai pašai, virzoties savā radošajā svētceļojumā, tā nolemj kļūt par divām, sadalīties. Šī lēmuma rezultātā rodas polarizācija. Purānas piemin šo pirmo kosmiskās evolūcijas stadiju, kad Brahma, dziļā meditācijā, lai turpinātu radošo procesu, nolemj sadalīt sevi divās daļās. Tā viņš kļūst par ‘Brahma Viraj’ un ‘Vacha Viraj’, vienu vīrišķu un otru sievišķu, pirmais pārstāv garu, bet otra – matēriju. Šī sadalīšanās vīrišķajā un sievišķajā nav reakcija uz ārēju stimulu. Tā tiek izraisīta no iekšienes. Šis sākotnējais impulss, kas sadala sevi divās daļās, lai uzsāktu radošo procesu, tiek pārstāvēts ar Aunu.
Auns, kura simbols arī izskatās kā sēklas dīgšana, ir spēcīgs impulss, kas sevī satur lielu potenciālu, kā arī milzīgu atbildību. Tas iezīmē kosmiskā procesa sākumu. Tas ierosina kosmogēnēzes un antropogēnēzes drāmu. Šajā stadijā radošā ilūzija, kas Vedantas filozofijā pazīstama kā ‘Maya’, rodas no Augstākā aizsegšanas spēka un kļūst aktīva. Šis impulss izpaužas materializācijas procesā, kura laikā subjektīvā būtība tiek pārveidota objektīvā formā. Auns apzīmē šo procesu – subjektīvās neesamības pārveidošanu objektīvā materiālā eksistencē. Vēlme augt, ko simbolizē dīgstošās lapas, apzīmē neizmērojamo enerģiju, kas ietverta šajā zīmē. Šajā stadijā kosmiskais radošais impulss, pozitīvais spēks dabā, ko attēlo vertikālais kāts, izdzen pirmās divas lapas, kas laika gaitā izaugs par varenu koku. Šajās šķietami maigajās lapās ir neizmērojams paplašināšanās potenciāls. Šis neizmērojamais potenciāls ir apslēpts vienkāršā atomā kā rezultāts iluzorās “aizsegšanas spējas” radītajam plīvuram. Subjektīvā apziņa, objektivizēta kā atoms kustībā, ir tas punkts, kas kļūst par vertikālo līniju simbolā. Pirmais Radošais Akts sevī embrionālā formā satur visas nākamās izpausmes stadijas.
Svarīga pirmā radošā impulsa iezīme ir tā pašaizliedzība matērijas altāra priekšā, lai nākamās izpausmes stadijas kļūtu iespējamas. ‘Prakriti’, materiālā daba, nekad nevar pastāvēt bez Purušas, iekšējā gara. Kad Puruša ir kļuvis ārējs, Prakriti to pārņem tik pilnībā, ka saplūst ar to. Apziņu tās sākotnējā stāvoklī nav iespējams uztvert. Tās eksistenci var tikai subjektīvi sajust un atpazīt, bet ne fiziski uztvert. Šī izpausmes puse tiek attēlota ar vertikālo līniju, kas simbolizē kustībā esošo garu, kas kulminē sadalīšanā un kļūst par diviem visuma izpausmes lokiem. Astrologi bieži ignorē Auna cilvēku pašaizliedzīgo dabu, kas ļauj viņu pēcnācējiem uzplaukt un augt objektīvajā pasaulē.
Auna simbols arī atgādina noliektu T formas krustu. To var salīdzināt ar čūskas šķelto mēli, kā arī ar auna diviem ragiem. Visas šīs formas atklāj būtiskus šīs zīmes aspektus.
Pirmais kosmiskās radošās darbības impulss ir pirmatnēja kustība. Tomēr tas var nest augļus tikai tad, kad notiek polarizācija. Divdabība, svārstīšanās starp pretstatiem un radošās dzīvības pilnība ir šīs zīmes pamatīpašības. Tie, kas dzimuši šīs zīmes ietekmē, ir ļoti radoši, bet viņu daba ir ļoti duāla – viņi šūpojas starp galējībām. Viņiem ir intensīva mīlestība, kā arī dziļi iesakņots naids. Viņi ir ārkārtīgi enerģiski, bet vienlaikus arī kūtri un slinki. Šīs zīmes pārstāvētā polarizētā vīrišķās un sievišķās enerģijas iedarbība izraisa milzīgu pievilkšanos pretējam dzimumam. Auna zīmē dzimušie ir kaislīgi mīlētāji, bet ne izmantojoši. Viņu tieksme pēc savienošanās ir spontāna. Viņus parasti vada altruistiski motīvi. Šādā pieredzē viņi atklāj sevi, savus iekšējos motīvus un spēkus, kā arī savu iekšējās izaugsmes ceļu.
T formas krusts simbolizē dievišķās enerģijas attīstības ceļu. Pirmais zodiaka impulss rada dievišķības pamata straumi, kā arī tās attīstības ceļu. Pirmie zāles asni vai koka lapas augšanas procesā pieliek milzīgu spēku, lai izlauztos. Šī īpašība ļoti raksturīga Auna cilvēkiem. Viņiem nākas smagi cīnīties dzīvē.
Tikai pēc smagiem pūliņiem viņu iekšējās spējas tiek izpaustas uz āru, taču, kad tas notiek, tas ir prieka brīdis, aizraujoša pieredze. Viņu dzīve nekad nav viegla un mierīga. Viņi ir kā Sindbads Jūrnieks, kas pārvietojas no vienas vietas uz otru, meklējot jaunas pieredzes un attīstot jaunas spējas.
Līdzība ar čūskas mēli arī uzsver Auna enerģijas duālo dabu. Čūskas mēle tiek saistīta ar tās indi, ko var izmantot gan dziedinošiem, gan postošiem nolūkiem. Atkarībā no situācijas un izmantotā daudzuma, deva var būt nāvējoša vai arī var neitralizēt visindīgāko indi. Tādā pašā veidā Auna iedarbība var būt ārkārtīgi radoša vai momentāna iznīcība. Tas nav Auna izraisītais domas impulss, kas rada šādu rezultātu, bet gan Auna pamatimpulss, kas izpaužas kā emocijas un kaislība.
Divi izplesto loku veidā izvietotie zari jeb vertikālās līnijas spārni sasaista zīmi ar materiālās eksistences plānu. Tas nenozīmē, ka nav tieksmes uz garīgumu. Šie divi loki – kā tikko izaugušas lapas vai auna ragi – liecina par abu tieksmju klātbūtni: uz materializāciju un tās pārvarēšanu. Viens loks pārstāv izcelsmi no pirmavota un attīstības ceļu, kas iegremdējas materiālajā eksistencē. Tas atbilst apļa pirmā ceturkšņa daļai, kas attēlo dievišķā impulsa virzību uz materializāciju. Šis loks, kā daļa no Auna simbola, rāda, ka Auna radītais materializācijas impulss gandrīz beidzas, kad tā enerģija sāk konkrētizēties efektīvā veidā.
Otrais loks sākas no līmeņa, kurā tieksme pēc atbrīvošanās kļūst neatvairāma. Tas pārstāv apļa ceturto ceturksni. Abi loki kopā pārstāv Aunu. Kopā tie norāda, ka Auns var novest gan pie dziļākiem materializācijas slāņiem, gan pie milzīgajiem pūliņiem, kas nepieciešami, lai atbrīvotos no materiālās saistības un atgrieztos pirmavotā.
Paceļoties no materializācijas plāniem, dzīvības spēks, kas atbrīvots Auna ietekmē, satiekas ar dzīves un gaismas centrālo asi, saplūst ar to un atkal no tās iznāk, tādējādi atkārtoti ieniris matērijā. Šādu ainu piedāvā simbols, kad to aplūko veselumā. Atbrīvošanās no verdzības Auna dzimušajiem nekad nav pilnīga. Slāpes pēc dzīves augstākā izpausmes līmenī nekad netiek apmierinātas. Auns iezīmē posmu cilvēka evolūcijas svētceļojumā, kad beidzas viens pieredzes cikls un sākas nākamais. Tas redzams no tā, ka, lai gan Auna tipa cilvēki ir daudzpusīgi prasmīgi un tiem ir dziļa izpratne par daudzām situācijām, viņi bieži sastopas ar radikāli atšķirīgām situācijām, kurās viņu iepriekšējās prasmes maz ko palīdz. Auna indivīds bieži saskaras ar jaunām situācijām, kur viņa iepriekšējie sasniegumi nav lietderīgi un kur jāapgūst jaunas mācības, lai gūtu panākumus. Viņa dzīvē vienmēr ir kaut kas nekonvencionāls un jauns viņa pieejā. Auns rada pētniekus un piedzīvojumu meklētājus zinātnes, filozofijas un jaunu zināšanu apvārsņu jomās. Šī bezbailīgā gara izpausme ir izsalkuma pēc atklājumiem izpausme, kas ir šīs zīmes pamatā. Kā pirmā zodiaka zīme Auns nozīmē jaunu sākumu, jaunu dzīves veidu, jaunu pieeju problēmām – visu, kas prasa drosmi, iniciatīvu un spēju vienatnē stāties dzīvei pretī bez skaidriem ārējiem norādījumiem. Tikko dīgstošie zāles asni ir šādā situācijā. Aunam jāpieliek milzīgs spēks, lai sasniegtu savu izpausmes mērķi.
Aunam tiek piešķirts dzīvnieku simbols – auns. Auns ir svaiguma, nevainības, tīrības, veiklības un skaistuma emblēma. Tas dažādās formās parādās visās pasaules reliģijās. Auns pārstāv slēpto labestību, neizpausto, kas sevī atspoguļo pirmējo matērijas sakni (Mula Prakriti), kas sevī slēpj visu radīto. Šis simbols attiecas uz trauslo cilvēku, tā sakot, zīdaini, kas kādu dienu labvēlīgos apstākļos izpaudīs sevī mājojošo dievišķības krāšņumu un godību. Šādā skatījumā auns ir teju dievišķs – dzīvības atoms, kuru vēl nav aptraipījusi materiālisma iekāres pieskāriens. Tas ir tīrs un pilns prieka savā nevainībā. Tas ir laimīgs un rotaļīgs. Tas vienmēr ir gatavs lēkāt un spēlēties, nejūtot nekādas bažas par iespējamiem draudiem, kas var slēpties tā ceļā. Auns ir tīrā gara tēls, kas izbauda savas slēptās enerģijas izpausmi. Auna ķermenis ir klāts ar vilnu, kas liecina, ka Auna dzimušie ir silti, kaislīgi un dāsni.
No augstākā neizpaustā skatpunkta visi radījumi, ja vien nav aptraipīti ar materiālismu, ir rotaļīgi veidojumi, nevainīgi un spēlēties griboši kā auni. Tīrības, jaunuma gars un dedzīgais impulss izpaust apslēptās iespējas, drosme sadarboties Dievišķās izpausmes un atkalapvienošanās misijā ir Auna pamata impulsi. Patiesībā šajā sākumā ir ietverts viss, kas vajadzīgs svētceļniekam viņa kosmiskajā ceļā. Divi spārni, kas pievienoti vertikālajai līnijai, simbolizē Dievišķības uzdīgšanu cilvēkā, kas ved attīstošo dvēseli cauri dažādiem materializācijas posmiem un galu galā atbrīvo to no važām. Šī zīme pārstāv visu šo procesu sēklas formā.