26-UttaraBhadra mīts

Pārvaldnieks:
Simbols:
Dievība:
Šakti:
Raksturs:
Mērķis:
Novietojums Zodiakā:

UttaraBhadra aptver no 333°20′ līdz 346°40′ zodiaka un atrodas Zivju zīmē(Mina Raši), ko pārvalda Jupiters (Guru). Pašu nakšatru pārvalda Saturns (Šani). Vēdiskā dievība, kas valda pār šo nakšatru, ir Ahir Budhnya, dziļās jūras pūķis. Purva un UttaraBhadra kopā sastāv no četrām zvaigznēm, katrā pa divām. Šo zvaigžņu simboli ir savstarpēji saistīti. Četras zvaigznes kopā attēlo gultas kājas, taču divas zvaigznes, kas piešķirtas UttaraBhadrai, simbolizē dvīņus, kā arī skaitli divi.

Jupitera, kas pārvalda Zivis, ietekme iekrāso Saturna ietekmi uz nakšatru. UttaraBhadrā galvenais motivējošais impulss ir Kama jeb vēlme. Attiecībā uz īpašībām tā primārajā un sekundārajā līmenī atrodas Sattvas jeb harmonijas ietekmē, savukārt terciārajā līmenī, kas ir atbildīgs par tūlītējām reakcijām situācijā, tā atrodas Tamasa jeb inertuma ietekmē. Šajā nakšatrā darbojas daudzi pretrunīgi spēki. Pastāv opozīcija starp Jupiteru un Saturnu, starp Sattvu un Tamasu, starp karotāju un govi. Nakšatrai piešķirtie simboli arī atspoguļo tās duālo raksturu.

Ahir Budhnya, dziļās jūras pūķis, ir saistīts ar Ahi-Vritra, pirmatnējās nezināšanas pūķi, kas slēpjas senajos tumsas dziļumos. Gaismas un tumsas, siltuma un aukstuma duālie principi tiek uzsvērti caur Aja Ekapada un Ahir Budhnya. Šīs divas dievības ir mūžīgā konfliktā. Tās ir divi kosmiskās radīšanas pamatprincipi. Tās pārvalda uguni un ūdeni, siltumu un aukstumu, un tiek personificētas caur Agni un Soma. Šīs ir divas galvenās Rudru grupas, kas sastāv no vienpadsmit dievībām un ir Šivas manifestācijas. Kopā šīs divas Rudru dievības, kas pārstāv vienotību starp Uttara un PurvaBhadru, attēlo gultas četras kājas.

PurvaBhadru pārvalda Jupiters un tā galvenokārt atrodas Ūdensvīra zīmē, kuru pārvalda Saturns, savukārt UttaraBhadru pārvalda Saturns un tā atrodas Zivju zīmē, kuru pārvalda Jupiters. Šīs pretrunīgās vai pretējās tendences, kas piemīt Bhadras nakšatrai kopumā, tiek sadalītas starp Purva un UttaraBhadru. Šī nakšatra savā veselumā ietver divus pamatpolāros spēkus, kas veido Visumu.

Ahir Budhnya pēc savas dabas ir līdzīga Somai jeb Mēnesim, kas saistīta ar ūdeni un pasivitātes īpašību. Tumsas pasivitāte ir noslēpumains avots, no kura radušās visas radīšanas formas, un šāda pasivitāte dominē UttaraBhadrā. Tāpēc tā tiek uzskatīta par sievišķīgu pēc dzimuma. UttaraBhadra kļūst spēcīga tikai tad, ja tā ir saistīta ar kādu planētu. Tās unikālā īpašība ir pilnīga pasivitāte, ne-darbība; tā ir bez kustības, ja vien to neiedarbina kāds cits spēks.

Turklāt Ahir Budhnya simbolizē čūsku, dēmonu un tumsu. Kā čūska tas ir dēmons Vritra, kuru nogalināja Indra, vēdiskā dievība, kas rūpējas par dzīvības saglabāšanu uz Zemes. Pamattumsa indivīdā, no kuras rodas visas nezināšanas formas, kas ved uz materiālo iesaistīšanos un atkārtotu piedzimšanu, beidzot izzūd līdz ar apgaismības rītausmu. Tomēr, kad nezināšanas tumsa beidzas, joprojām saglabājas gudrības tumsa. Gaismas klātbūtne nozīmē kaut ko, ko tā apgaismo. Tikai tumsa, kas nesatur neko, pilnīgu neesību, var būt galīgais eksistences noliegums — laba un ļauna.

Šajā tumsā atrodas Ahir Budhnya jeb dziļās jūras simbols, kas norāda uz radošā procesa ciklisko kustību. Pēc tam, kad universālajā vienotībā ir iestājusies harmonija, UttaraBhadrā individuālā dvēsele saplūst ar dziļo jūru, kas ir visu radošo enerģiju avots. No šīs dziļās jūras rodas visa dzīvība, un UttaraBhadrā šis impulss izpaužas kā pasivitāte, no kuras rodas visas radīšanas formas.

Pūķis simbolizē gudrību. Visa gudrība izriet no šīs nakšatras. Tā ļauj indivīdam saprast zināšanas, kas slēpjas visās radīšanas izpausmēs. UttaraBhadrā ietekmē, neatkarīgi no tā, kas notiek ar indivīdu, notiek apziņas izaugsme un paplašināšanās. Jupiters dāvā gudrību, bet UttaraBhadrā šī gudrība rodas no Saturna ierobežojumiem pār materiālajiem sasniegumiem. Tikai tad, kad materiālisms tiek pilnībā iznīcināts, var rasties pareiza izpratne, kas nesatur “Trishna” jeb alkas pēc materiālās eksistences. Tikai tad, kad indivīds vairs neiesaistās matērijā, viņš var atrast Nirvānu jeb atbrīvošanos.

Četras gultas kājas, kas simbolizē Purva un UttaraBhadrā, norāda uz stabilitātes posmu, kurā indivīds gatavojas pārējai, kas nāk Pralaya laikā — pēdējās izšķīšanas laikā, kad izpaustā pasaule tiek absorbēta Galīgajā Cēlonī. Kopā ņemot, Bhadra nakšatras rada situāciju, kurā indivīds ir pilnībā sagatavots mūžīgajai atpūtai. Viņa atsaistīšanās no materiālajām ietekmēm ir perfekta, un visas pieķeršanās ir beigušās.

Pastāv pilnīga vienaldzība jeb Vairagya, bet joprojām saglabājas vēlme darboties izpausmē, lai palīdzētu īstenot dievišķo plānu. Bez šīs vēlmes pieķeršanās savai individuālajai atbrīvošanai saglabātos kā nogulsnes psihē un apturētu dvēseli saplūst ar Bezgalīgo. Skaitlis “divi”, kas piešķirts šai nakšatrai, attēlo šo situāciju, kur indivīdam ir sava veida dubultā personība. Viņš ir sasniedzis Vairagyu, pilnīgu atsaistīšanos no visām eksistences formām, bet viņam joprojām ir impulss saistīties ar dievišķo plānu, lai padarītu savu dzīvi jēgpilnu.

UttaraBhadrā klasifikācija karotāju kastā norāda uz spēcīgu apņēmību aizsargāt, saglabāt un sadarboties ar dievišķo plānu, neatkarīgi no jebkādām grūtībām, kas varētu rasties. Šāds impulss tiek uzskatīts par vīrišķīgu, jo tas ir aktīvs un rodas pēc pilnīgas vienaldzības sasniegšanas pret pasaulīgajiem jautājumiem. Nakšatras dzīvnieku simbols, govs, arī ir nozīmīgs. Govs ir gandrīz cilvēkam līdzīga, izņemot to, ka tai nav nekādas personīgās dzīves. Govs dzīvo, lai nodrošinātu uzturu citiem. UttaraBhadrā piemīt šī iekšējā īpašība — pilnīga pašatteikšanās kosmiskās izaugsmes veicināšanas labā. Galvenā motivējošā vēlme, Kama jeb vēlme šajā posmā, pārstāv dievišķo kaislību būt par labvēlīgu ietekmi uz pasauli. Šī iemesla dēļ nakšatra atklāj dievišķo gudrību, kuru nevar izkropļot neviens materiāls piesaistījums vai neziņa. Pilnīga vienaldzība, kas izriet no šīs nakšatras kā tās būtiska ietekme, virza indivīdu uz atbrīvošanu. Bet, ja indivīds joprojām ir iegremdējies materiālajā pasaulē, tas padara viņu bezrūpīgu, slinku, bezatbildīgu un apātisku.

Translate »