25-PurvaBhadra mīts

Pārvaldnieks:
Simbols:
Dievība:
Šakti:
Raksturs:
Mērķis:
Novietojums Zodiakā:

PurvaBhadra aptver no 320° 00′ līdz 333° 20′ zodiaka un sastāv no divām zvaigznēm. Tā saistīta ar kosmisko stabilitāti un piešķir bezbailīgumu. Pirmās trīs nakšatras ceturtdaļas (padas) atrodas Ūdensvīra zīmē (Kumbha Raši), kuras pārvalda Saturns (Šani), savukārt pēdējais ceturksnis (pada) ir Zivīs (Minā), ko pārvalda Jupiters (Guru). Pašu nakšatru pārvalda Jupiters. Tās primārā un sekundārā īpašība ir Sattva jeb harmonija, savukārt terciārā līmenī dominē Radžas jeb aktivitāte. Tās primārais motivējošais impulss ir Artha jeb mērķtiecīga darbība. Šīs nakšatras valdošā dievība ir Aja Ekapada, vienkājains āzis. Tās astroloģiskais simbols ir zobens.

Aja Ekapadas, vienkājainā āža, dabas izpratne atklāj nakšatras dziļākās nozīmes. Vēdiskā dievība Aja Ekapada simbolizē nedzimušo, transcendentālo kosmisko enerģiju. Āzis ir vienkāršs, nekaitīgs dzīvnieks, kas ražo pienu un gandrīz neko neprasa savam uzturam. Tomēr vēdās šī dievība tiek uzskatīta par augstākā līmeņa būtni: viņš tiek uzskatīts par bezgalību, būtni bez kustības vai runas. Kā Aja, nedzimis, viņš tiek pielūgts kā viena no Šivas formām. Viņš ir Agni (uguns) transportlīdzeklis.

Atharva Vēdā Aja Ekapada tiek minēts saistībā ar Rohitu – citu dievību, kas saistīta ar kosmisko evolūciju. Rohita galvenā funkcija ir radīt debesu un zemes struktūru, kur upura pavediens tiek pagarināts. Šajā radīšanas procesā Aja Ekapada nostiprinās kā Saule un padara debesis un zemi stabilas ar savu spēku. Būdams Saules dabā, kas nodrošina dzīvību un gaismu, Aja Ekapada eksistē bez objektīvas formas, kamēr tas uztur visu radīšanu. Tas ir nepārveidota latenta radošā enerģija, kas rada dažādus eksistences līmeņus. Rohits sevī ietver pastāvīgi mainīgus impulsus, bez kuriem dažādie manifestācijas aspekti paliktu abstrakti, nereāli un neeksistējoši. Aja Ekapadas loma ir konkretizēt šo manifestācijas “esenci” nepārveidotā pozitīvā formā, kas pēc tam dažādos līmeņos uzņemas daudzas formas.

Kā Agni transportlīdzeklis, uguns, kas enerģizē visas dzīvības formas, Aja Ekapada uzņem abstrakto Rohita tēlu, diferencē to un nodrošina siltumu un uzturu, lai tas spētu pabeigt savu ceļojumu.

Impulss, kas plūst caur PurvaBhadru, kurā valda Aja Ekapada, stāv uz manifestācijas robežas vienā pusē un latentā stāvokļa otrā. Tā ir enerģija, kas var izpausties gan uz augšu, gan uz leju. Aja Ekapada norāda uz kosmiskās ideācijas posmu, kur vienā pusē ir tīra, nediferencēta enerģija – Agni jeb uguns, bet otrā pusē ir debesis un zeme savā pastāvošajā kustībā, vibrējot ar runu un darbību. Tur, kur šie divi satiekas, notiek nepārtraukta kustība tik milzīgā ātrumā, ka tā šķiet nekustīga.

Aja Ekapada pārstāv kosmiskās evolūcijas posmu, kur radīšanas uguns joprojām atrodas latentā stāvoklī, lai gan radīšanas apgabals jau ir skaidri noteikts. Enerģijas personifikācija nav uguns, bet gan uguns transportlīdzeklis. Tā ir bezgalība. Tur nepastāv ne kustība, ne runa. Nav piedzimis ne subjektīvs, ne objektīvs raksturojums. Tikai pēc polarizācijas dažādu spēku mijiedarbība var notikt, radot daudzveidīgas manifestācijas formas. Aja Ekapada darbojas pasivitātes jomā, kas patiesībā nav pasīva. Tā ir vienotība, nediferencēta latence, kas tiek vērsta uz āru un kļūst radoša.

Aja Ekapada ir kā Saule, kas dod dzīvību un gaismu visām radīšanas formām, bet pati neko neprasa. Tāpat kā Kungs Šiva savā kosmiskajā dejā, Aja Ekapada izraisa dzirkstošu, izteikti aktīvu enerģiju, kas ļauj noturēt mūžīgu kustību, bet pati paliek pilnībā mierīga, bez subjektīvas vai objektīvas aktivitātes jebkurā līmenī.

Šī noslēpumainā dievība sniedz ietekmi, ko ir ļoti grūti izprast. Mūsu manifestācijas līmenī to var novērot gan involūcijas, gan evolūcijas ceļos. Tā izpaužas visās separatīvajās tieksmēs, kurām jāapvienojas vienotā būtiskā enerģijā, lai indivīds spētu pieskaņoties pastāvīgajam staram, uz kuru viņu ved universālais evolūcijas impulss. Šis uzsvars uz sevi, vēlme pilnībā nostāties uz savām kājām bez ārēja atbalsta, var šķist kā ekscentriskums, oriģinalitāte vai dumpinieciskas tendences, kas neņem vērā apkārtējās pasaules viedokļus un reakcijas.

Tiem, kas jau ir priekšā evolūcijas ceļā, tas izpaužas kā vēlme strādāt universālā principa labā, neņemot vērā savu personīgo labklājību. Tie, kas atrodas materiālistiskajā ceļā, var kļūt egocentriski, antisociāli. Lai kādā formā šī dievība izpaustos, tā rada lielu vēlmi nostāties uz savām kājām, neņemot vērā, vai tas nāk par labu vai kaitējumu indivīda personīgajām interesēm.

Šī pilnīgā pašpaļāvība uz ārējo vai iekšējo izaugsmi tiek simbolizēta ar zobenu. Zobens ir instruments gan uzbrukumam, gan aizsardzībai. Cīņa var rasties no altruistiskiem mērķiem vai arī, lai sasniegtu kādu ļaunprātīgu nodomu. Tādējādi zobens vairāk simbolizē darbību nekā tās motīvu. Kā PurvaBhadrās simbols zobens norāda uz darbu universālās vienotības labā, kur svarīga ir drosme, vīzija un pašiesaistīšanās neatkarīgi no sekām, ja vien tiek sasniegts mērķis. Šī nakšatra ved uz universālo vienotību. Tā mudina indivīdu cīnīties ar misijas degsmi universālās dzīves labā. Iesaistoties šādā krusta karā, indivīds kļūst par mocekli, veltot savu dzīvi kādam mērķim.

Šādās aktivitātēs zobens simbolizē drosmi, moceklību un apņemšanos, bet tas pats zobens var arī novest cilvēku līdz slepkavībai, lai iegūtu personīgu labumu. Neatkarīgi no darbības izpausmes, svarīgākais impulss PurvaBhadrā ir vēlme koncentrēties uz ideālu. Šajā posmā indivīdu motivē iekšēja tieksme, savukārt ārējais kļūst maznozīmīgs. Šīs nakšatras ietekmē indivīda dzīve tiek radikāli pārveidota un kļūst ļoti atšķirīga no tā, ko viņš līdz šim ir pieredzējis. Subjektīvais kļūst par objektīvu, un patiesie dzīves principi sāk valdīt pār cilvēku.

Neatkarīgi no tā, kādu simboliku mēs apsveram, PurvaBhadra ir svarīga kā lieliska centralizējoša spēks. Dažādi cilvēka enerģijas izpausmes veidi tiek koncentrēti un vērsti uz harmonijas un līdzsvara mērķi. Šajā posmā, cenšoties piepildīt savus mērķus, rodas nopietni pārbaudījumi un grūtības. Ceļā rodas daudzas kritiskas situācijas. Pat dzīve var šķist bezjēdzīga. Apņēmība, kas nepieciešama, lai veiksmīgi izkļūtu no šāda konflikta un nemiera, arī tiek norādīta ar zobenu. Apņēmība ir indivīda lēmums, un vēlme cīnīties un mirt par to ir viņa darbības. Neatkarīgi no tā, vai tas ir labā vai ļaunā, PurvaBhadra sniedz ārkārtīgi aktīvu impulsu. Tas dramatiski maina cilvēka dzīvi.

Translate »