24-Šatabhiša mīts

Pārvaldnieks:
Simbols:
Dievība:
Šakti:
Raksturs:
Mērķis:
Novietojums Zodiakā:

Šatabhiša zodiakā aptver no 306°40′ līdz 320°00′ grādiem, un tai piemīt spēja radīt galīgo harmoniju, neraugoties uz pārbaudījumiem un grūtībām, kas rodas, lai sasniegtu šo rezultātu. Tā pilnībā atrodas Ūdensvīra zīmē (Kumbha Raši), kuru pārvalda Saturns (Šani), savukārt pašu nakšatru pārvalda Rahu – ēnas planēta, kas nodrošina karmisko izlīdzsvarošanu. Šīs nakšatras mistiskā daba tiek īpaši izcelta, piešķirot tai simbolu – tūkstoš ziedlapu ziedu, kas reprezentē simts zvaigznes, kas veido šo zvaigznāju. Šatabhišas valdošā dievība ir Varuna, gudrības devējs. Tās primārā un terciārā īpašība ir Sattva jeb harmonija, savukārt sekundārā īpašība ir Tamas jeb inertums. Tās primārā motivācija ir Dharma jeb princips. Ir būtiski atzīmēt, ka Prāčeta, sinonīms šai nakšatrai, atsaucas uz Manu, Dakšu un Valmiki – cilvēces varenajiem priekštečiem.

Zieds ir ļoti labvēlīgs simbols, kas simbolizē pūļu rezultātus un mērķa sasniegšanu, kura dēļ ir uzsākts ceļojums. Šatabhišā zieds simbolizē mērķa realizāciju, kuras dēļ manifestācija ir radusies. Tas pārstāv radīšanas virsotni. Tūkstoš ziedlapu zieds attiecas uz cilvēkiem un simbolizē tūkstošziedlapu lotosu jeb kroņa čakru galvas augšdaļā. Tās uzplaukšana norāda uz Kundalini pilnīgu aktivizāciju. Šajā posmā cilvēkā esošie latentie spēki tiek pilnībā realizēti, un indivīds pārsniedz dzimšanas un nāves ciklu. Cilvēks kļūst par apzinātu dabas līdzstrādnieku un palīdz kosmiskajā evolūcijas procesā.

Manu, Dakša un Valmiki ir būtnes, kas vada evolūcijas procesu. Sasniedzot dievišķās zināšanas, viņi veltī sevi radīšanas labklājībai. Manu rūpējas par fizisko attīstību, sociālo organizāciju un ģeoloģiskām pārmaiņām. Viņi izstrādā un vada fiziskos procesus, lai dvēsele efektīvi izpaustos formā. Galīgā attīstības forma tiek iegravēta viņu apziņā, kuru viņi izpauž fiziskajā līmenī. Dakši piedalās līdzīgās aktivitātēs, bet darbojas zemākos līmeņos, lai veiktu īpašus uzdevumus. Viņi labprāt uzņemas brīvprātīgus ierobežojumus un pat garīgas atņemšanas, lai pildītu savus pienākumus. Valmiki sniedz garīgas zināšanas un ietekmē sekotājus attīrīt savu ikdienas dzīvi. Tiek teikts, ka pēdējais no Valmikiem piedzima zemā kastā, kur viņš iztiku pelnīja, uzbrūkot un aplaupot ceļotājus. Tomēr galu galā viņš kļuva par lielu redzētāju un sarakstīja vairākas ievērojamas mācības, no kurām vissvarīgākā ir episkā “Ramajana”, kurā viņš parāda egoisma iznīcināšanu un patiesības uzvaru, lai uzturētu sabiedrības garīgo kārtību.

Šīs atsauces norāda, ka Šatabhiša izstaro spēcīgas ietekmes, kas var radikāli pārveidot cilvēka dzīvi. Šādas enerģijas ietekmē indivīds kļūst pārņemts ar misijas degsmi. Viņš ir gatavs veikt smagus upurus, lai piepildītu savu garīgo misiju. Šādi indivīdi piedāvā pasaulei nākotnes ideālus. Viņi nav tikai izcili domātāji. Viņi ir iesaistīti garīgo ideālu materializēšanā ārējā pasaulē, kas padara viņus ļoti aktīvus kalpošanas projektos.

Varuna, Šatabhišas dievība, ir viena no senākajām vēdiskajām dievībām. Viņam piemīt neierobežotas kosmiskās zināšanas. Šīs zināšanas tomēr ir vērstas uz praktiskiem rezultātiem. Vēdās ir teikts: “Viņš tur kopā cilvēci un zemi. Viņš mājo pār visu pasauli kā tās suverēnais valdnieks. Viņš ir dievs, kas lika zelta Saulei spīdēt debesīs. Vējš, kas rezonē caur atmosfēru, ir viņa elpa. Viņš redz Patiesību un Melus. Viņš māca Riši Vašištam noslēpumus, ko neviens parasts cilvēks nevar izprast.” Varuna vada šādas mistiskas gudrības un līdzjūtības spējas, kas indivīdu zem Šatabhišas radikāli pārveido, un caur viņu sāk spīdēt jauns gaismas stars. Šāds cilvēks tiek motivēts ar jaunu pieeju dzīvei, un tās problēmām ir citāda nozīme. Viņš spēj uztvert dziļākos dzīves noslēpumus.

Rahu, kā nakšatras valdnieks, un Saturns, kas valda pār zīmi, kurā tā atrodas, norāda uz pārbaudījumiem un dvēseles attīrīšanu. Abas planētas darbojas ļoti dziļā līmenī. Saturns iznīcina visu personīgo, kas nepieciešams, lai notiktu ziedēšanas process. Attīrot ārējo apvalku, iekšējā garīgā būtība izplešas, kas ir cilvēka īstā uzplaukšana. Tomēr Rahu pagriež indivīda apziņu uz materiālismu, izraisot vientulības un depresijas sajūtu. Šatabhišas cilvēki reti ir laimīgi sevī. Dzīve viņiem ir pienākums, nevis personīga apmierinājuma pieredze. Zieds ir domāts citu baudai un priekam. Tas nebauda savu skaistumu, smaržu un brīvību. Indivīds, kas sasniedz garīgās zināšanas, var nebūt laimīgs savā personīgajā dzīvē, bet, iegūstot garīgās zināšanas, viņš piedzīvo bezpersonisku prieku.

Augstāku zināšanu un universālo principu izpratnes iegūšana, ko dāvā Varuna, iznīcina materiālo apvalku ietekmi un ļauj piedzīvot jaunu atmodu. Šāds process, kas paplašina apziņu, prasa bagātīgu askēzi un upurus no indivīda puses citu labā. Enerģija, kas piepilda Šatabhišaku, virza indivīdu uz ārēju darbību cilvēces labā. Ja šī transformācija nenotiek, indivīds var eksplodēt un iznīcināt pats sevi. Tie, kas dzimuši zem šīs zvaigznes, ir patiesi, drosmīgi un uzvarētāji, taču viņiem var nebūt paveicies pasaulīgajā ziņā.

Šīs nakšatras grūtības izriet no tās sekundārās īpašības – Tamasa, kas dažkārt ietekmē tās vispārējo Sattvas dabu. Šīs ir psiholoģiskās barjeras, ar kurām indivīds saskaras, cenšoties piepildīt savas iekšējās tieksmes. Parasti šī nakšatra rada harmoniju attiecībās un virza indivīdu uz viņa galīgo mērķi, bet Tamasa tieksmes to dažkārt ierobežo. Tas notiek tāpēc, ka indivīds joprojām ir uzņēmīgs pret slinkumu, letarģiju un psiholoģisku stagnāciju.

Citi Šatabhišas klasifikācijas aspekti palīdz to labāk saprast. Tās sievišķā daba parādās pasivitātē vai inertumā, ja vien to neietekmē aktīvs aģents. Kad nakšatra tiek modināta darbībai, tā var rīkoties nežēlīgi. Tās dzīvnieku simbols – zirgs – ir pilns vitalitātes un enerģijas; tas vienmēr ir gatavs kalpot savam saimniekam. Šatabhiša ir arī pilna vitalitātes. Kad tiek saņemta iedvesma un pārvarēta psiholoģiskā letarģija, tā mudina indivīdu sekot savai iekšējai vadībai cauri visām grūtībām. Dēmons un miesnieks, kā tās temperaments un kasta, arī simbolizē šīs īpašības. Abi no tiem ir emocionāli atturīgi un rīkojas attālināti.

Miesnieks veic savus uzdevumus, kā viņam ir noteikts, un vadība nāk no ārējas ietekmes. Dēmona gadījumā vadība nāk no viņa paša, un viņš to īsteno gandrīz bezapziņas stāvoklī. Realizējot sava sirds norādes, dēmons nepieļauj nekādus traucējumus. Kad Šatabhišas indivīds ir saņēmis savus “gājiena pavēlējumus,” liela spēka un vitalitātes daudzums tiek ieguldīts to īstenošanā. Visos savos centienos Šatabhiša pārveido iesaistītā cilvēka pamata dabu. Cilvēka pamata īpašība ir spēja izprast Dievišķības dabu un pacelties līdz šim cildenajam augstumam. Šatabhiša to veicina.

Pirms kroņa čakras uzplaukuma vai sava mērķa piepildīšanas indivīdam ir jāiziet cauri grūtam ceļam. Šādu pārbaudījumu raksturu atklāj Jupiters un Saturns, kas valda pār nakšatras ceturtdaļām (padām). Šīs planētas rada sarežģītas situācijas indivīdam, lai atklātu dzīves iekšējo mērķi. Kad rodas vēlme garīgi pārveidot savu dzīvi, pirmais solis ir reliģija – ārējās reliģiskās prakses formas, lai izmantotu dabas smalkākos spēkus dziļākai labklājībai. Šo vēlmi izraisa Jupiters, kas valda pār nakšatras pirmo ceturksni (padu).

Pēc tam garīgās prakses kļūst nozīmīgākas, un meklētājs sāk atbrīvoties no savtīguma. Šajā posmā sākas personiskās pārbaudes. Kad tiek atņemti jutekļu baudījumi, dzīve kļūst tukša un vientuļa. Indivīds gandrīz kļūst par “miesnieku” pats sev. Ar “dēmona piepūli” viņam ir jāpaceļ sevi, lai universalizētu savu dzīvi. Šī ir Saturna funkcija, kas valda pār nakšatras otro un trešo ceturksni (padu). Pēc tam sākas paplašināšanās, gandarījuma un patiesas garīgās realizācijas posms, tūkstošziedlapu lotosa uzplaukums. Tas notiek ceturtajā ceturksnī (padā), kuru atkal pārvalda Jupiters.

Šatabhiša savā ietekmes laukā ietver visas īpašības, kas ļauj indivīdam izliet dzīvības ūdeni no Ūdensvīra krūzes, lai uzturētu Visumu.

Šatabhiša nodrošina impulsu mūsu iekšējā potenciāla uzplaukumam. Lai sasniegtu šo mērķi, ir nepieciešama individuālās apziņas saplūšana ar universālo. Tas ļauj piedzīvot Bezgalību un Neierobežotību. Šāda sasniegšana neizbēgami ietver milzīgu psiholoģisku paplašināšanos, upurus un sāpes. Lai to izturētu, tiek ieaudzināta “miesnieka līdzība” ar dēmonisku spēku. Visbeidzot, atbrīvošanas durvis tiek atvērtas ar Kundalini pilnīgu atmodu.

Translate »