
Pārvaldnieks:
Simbols:
Dievība:
Šakti:
Raksturs:
Mērķis:
Novietojums Zodiakā:
Višakha aptver zodiaka daļu no 200° 00′ līdz 213° 20′. Trīs ceturtdaļas (padas) no tās atrodas Svaros (Tula), kurus pārvalda Venēra (Šukra), bet pēdējā ceturtdaļa atrodas Skorpiona zīmē, kuru pārvalda Marss. Pašu Nakšatru pārvalda Jupiters. Tās galvenais motivators ir Dharma jeb gods vai princips. Tamas jeb inertums ir galvenā caur to plūstošā īpašība, kamēr sekundārā īpašība ir Satva jeb harmonija, un terciārā īpašība – Radžasa jeb aktivitāte. Šai Nakšatrai ir unikāla iezīme – to pārvalda divas dievības: Indra, dievu valdnieks, un Agni, uguns dievs. Simbols, kas tai piešķirts, ir podnieka ritenis, lai gan dažos senos tekstos tas tiek apzīmēts ar arkveida ieeju. Saturns šajā Nakšatrā ir eksaltācijā.
Višakha simbolizē transformāciju. Izpausmes dvēsele jau ir kļuvusi individualizēta un Svati starojuma ietekmē sasniegusi pašuzturošu metabolismu. Višakhas posms liek indivīdam tiekties atklāt to, kas viņā iekšā. Tas izraisa vēlmi mainīties, lai sasniegtu kaut ko, kas nav pilnībā zināms. Šīs Nakšatras ietekmē sākas garīgums un tieksme virzīties uz eksistences avotu vai Dievišķo izcelsmi. Garīga neapmierinātība vai neapmierinātība ar esošajiem dzīves apstākļiem, nemiers personiskajā dzīvē un lieli psiholoģiski satricinājumi ir dažas no galvenajām Višakhas raksturīgajām iezīmēm.
Šāds impulss bieži noved pie neuzticības laulībā, solījumu nepildīšanas personīgajās attiecībās un citu cilvēku ieguldījuma minimizēšanas indivīda dzīvē. Pastāv liela “ne-pievilcība”, kas ne vienmēr nozīmē atgrūšanu, pret esošajiem apstākļiem. Neuzticība neizriet no partnera vainas, un draugu pievīšana nav saistīta ar viņu siltuma trūkumu pret personu. Šīs reakcijas izraisa sausuma sajūta cilvēka būtības centrālajā kodolā, kas ārēji izpaužas kā nemiers. Virspusēja neapmierinātība, tieksme skatīties iekšpusē, bezpersoniskas eksistences atklāšana un nepieciešamība sacelties rada indivīdam lielu satricinājumu viņa personiskajā dzīvē.
Šāda veida satricinājumu attēlo podnieka ritenis. Višakha darbojas, vadoties pēc inertuma, un harmonija ir pamats, uz kura balstās šī ietekme. Šo īpašību dēļ notiek intensīva aktivitāte fiziskajā līmenī. Šādas sarežģītas spējas iedarbojas uz cilvēku, jo Tamas ir šīs Nakšatras galvenā īpašība, Satva – sekundārā, un Radžasa – terciārā īpašība. Podnieka ritenī centrālā ass, ap kuru ritenis griežas, gandrīz nemaz nekustas. Proksimitāte centram rada mazāku kustību. Tamas simbolizē to īpašību, kas nevēlas izmaiņas esošajos apstākļos, kas ir tas, ko pārstāv riteņa centrs. “Paliec tur, kur esi, lai arī kas notiktu, neizdari nekādu gribu.” Šī ir vieta, kur tiek novietots māls, ko nepieciešams veidot. Harmonija tiek panākta, pielāgojoties Dieva gribai vai padodoties dabas radītajam impulsam. Māls nepretojas. Forma, kas iztēlota podnieka prātā, pakāpeniski tiek atspoguļota mālā caur riteni, kas darbojas atbilstoši podnieka pirkstiem.
Višakhas ietekmē Dievišķā griba rada vēlmi izpētīt savu iekšējo Es, savu patieso dabu, kas, tomēr, rada neapmierinātību ar esošo stāvokli un mudina cilvēku rīkoties, lai transformētos.
Podnieka ritenis kā simbols bieži sastopams vēdiskajā literatūrā. Kosmoss pats tiek salīdzināts ar to. Šajā laukā kristalizētais korallis, kas sevī satur vibrējošo dievišķo dzīvību, tiek veidots dažādās formās un izmēros saskaņā ar arhetipu podnieka prātā. Katrs impulss, vai nu ārējs, vai iekšējs, ir daļa no kosmosa, kas darbojas saskaņā ar Dievišķo dizainu Radītāja prātā – Mahat filozofijā. Šīs Nakšatras impulsa vadīts, indivīda ģēnijs atrod izpausmi, un tā galvenais virzošais spēks ir iekšējā ārējā izpaušana. Tas noved pie radikālas transformācijas. Tomēr šī transformācija notiek saskaņā ar plānu un dizainu. Indivīds veic tam uzticēto pienākumu kosmiskajā drāmā, taču tas prasa ievērojamu personīgās baudas un ērtības upuri.
Jāatceras, ka šo Nakšatru pārvalda divas dievības: Indra, greznības un jutekliskās baudīšanas dievs, un Agni, grēku izpirkšanas dievs, kura ietekmē izdeg viss liekais. Ar jaunu sākumu transformācijas process notiek daudzos veidos; māla forma arī tiek veidota dažādos veidos atkarībā no podnieka mērķa. Podnieka prātu un valdošās dievības – Agni – lomu var labāk saprast, izpētot Agni dabu klasiskajā literatūrā. Ir daudz veidu uguns, bet septiņas tiek identificētas kā galvenās. Šīs septiņas ir septiņas liesmas, kas ir septiņi cilvēka temperamenti vai septiņi straumi, pa kuriem izpausmes sēklas tiek pārnestas dažādos eksistences līmeņos. Vienotais Augstākais Princips kļūst aktīvi enerģizēts šī impulsa ietekmē.
Višakhas Nakšatru pārvalda divas dievības – Indra un Agni, kas norāda uz to, ka evolūcijas ceļš var virzīties vai nu uz materializāciju, kur cilvēks iegūst visas dzīves greznības, vai uz garīgumu, kurā ir jāsastopas ar dažāda veida trūkumiem. Abi šie ceļi darbojas vienā primārajā spēkā – Tapas jeb askēzes spēkā, kas ir process, lai iznīcinātu nevajadzīgo.
Arka – vēl viens Višakhas simbols – apzīmē pāreju no vienas vietas uz citu. Šajā interpretācijā uzmanība netiek pievērsta materiālajam, mālam, ko veido uz podnieka riteņa, bet gan dzīvai būtnei – cilvēkam, kurš dodas svētceļojumā. Caur arku iešana simbolizē ieeju svētā vai nozīmīgā vietā. Kad Višakha ietekmē kādu dzīves aspektu, tā ved to uz tā iekšējo mērķi – uz svētnīcu, kas ir cilvēka patiesā daba. Kustība uz priekšu šāda impulsa ietekmē rada svarīgas izmaiņas. Parasti tiek novērots, ka persona, kuru ietekmē Višakha, kļūst askētiska, rūdīta un atturīga, piedzīvojot pārmaiņas, kas rodas, sadedzinot zemākās kaislības, tāpat kā tas notiek jogiem, kas veic tapas. Ikdienas dzīvē šī ietekme bieži izpaužas kā nemiers, kas atšķiras no parastās neapmierinātības, kas rodas psiholoģiska stresa periodos, – tā ir neskaidra vilšanās sajūta par dzīves virspusīgajiem baudījumiem un laimi.
Višakhas pamatdaba tiek atklāta jau tās nosaukumā. Vārds cēlies no nozīmes “gatavība,” līdzīgi kā uzmanīgā gatavība izšaut bultu. Tā ir gatavība, kad loka šāvējs nostājas, tur loku un izstiepj auklu ar bultu, mērķējot, bet vēl neizlemjot šaut. Šī Nakšatra aptver galvenokārt Svaru zīmi, bet tās beigu daļa sniedzas līdz Skorpionam, kas nodrošina sagatavošanās impulsu, lai dvēsele varētu piedzīvot radikālu transformāciju Strēlnieka zīmē, kuras simbols ir šaujošs kentauris. Būtībā Višakha ir Nakšatra, kurā loka šāvēja uzmanība tiek vērsta uz bultas mērķi. Šī Nakšatra sagatavo indivīdu pārmaiņām, kas notiks zem Strēlnieka. Šim nolūkam Višakha izraisa attieksmes maiņu; māls uz podnieka riteņa maina tikai savu formu, bet joprojām paliek māls un saglabā savu materiālo dabu. Tikai zem Strēlnieka notiek radikāla visas būtības transformācija: tikai tad zirgs kļūst par cilvēku, un cilvēks, kuru motivē fiziskās tieksmes un emocionālās kaislības, kļūst par apzinātu indivīdu. Tas uzsver Višakhas lomu kā sagatavošanās posmu; tās ietekmē sākas psiholoģiskā orientācija, kas nepieciešama garīgām pārmaiņām dzīvē.