10-Magha mīts

Pārvaldnieks:
Simbols:
Dievība:
Šakti:
Raksturs:
Mērķis:
Novietojums Zodiakā:

Magha aptver zodiaka daļu no 120° 00′ līdz 133° 20′ Lauvas zīmē, kuru pārvalda Saule. Tās galvenā zvaigzne ir Reguluss, spoža pirmās lieluma zvaigzne (alfa Lauva). Šo Nakšatru pārvalda Pitri – tēvi, cilvēces dižie senči. Tās pārvaldošā planēta ir Ketu, un tās galvenais motivators ir Artha – konkrētu mērķu vai objektu meklējumi. Tās pamatīpašība ir Tamas (inertums), taču sekundārajā un terciārajā līmenī tajā dominē Radžasa (aktivitāte). Šai Nakšatrai piešķirti divi simboli: sedans un māja.

Tēvi ir vēdiskās dievības, kurām ir īpaša atbildība vadīt ģimeņu un rasu evolūcijas gaitu, kas tām uzticēta. Viņi iejaucas savu pēcnācēju dzīvēs un attiecībās tikai tad, kad notiek nopietnas novirzes vai lielas atkāpes no pareizā kursa. Kamēr progress notiek atbilstoši vēlamajam modelim, viņi vienkārši vēro un uztur ar savu ietekmi. Viņi darbojas kā sargeņģeļi, sniedzot aizsardzību lielu nelaimju gadījumā. Pretējā gadījumā viņi ir tikai uzraudzītāji, cenšoties atklāt savas pēcnācēju spējas un izaugsmi, ļaujot izpausties Dievišķajai svētībai. Viņu ietekme ir arī vērsta uz to, lai saglabātu tradīciju un kultūras tīrību tiem, par kuriem viņi rūpējas.

Līdz šim punktam zodiakā dažādas Nakšatras ir saistītas ar izaugsmes matricas formulēšanu. Ar Maghu sākas konkretizācija. Šajā posmā dvēsele savā individualizētajā formā sāk izpaust ārēji savu arhetipu. Idejas pārveidošana formā izraisa gara ilgas pēc brīvības, kas zaudēta iemiesošanās procesā. Šī ilgošanās pēc tās zaudētās sākotnējās būtības izpaužas kā ambīcijas, ģimenes lepnums, rases pārākums, sociālais statuss un vēlme pāriet no faktiskā uz ideālo. Nemiers, kas rodas no ierobežojuma sajūtas, un caur šo nemieru – tieksmes atmoda atgūt zaudēto paradīzi – raksturo šo Nakšatru.

Magha iezīmē tamasisko tieksmju sākumu. Tas izpaužas kā kūtrums un vēlme palikt uz vietas, nevis virzīties uz priekšu, kā to veicina radžasiskais impulss, kas raksturīgs pirmajai trešdaļai no Nakšatrām. Radžasa mudina iemiesoto dvēseli iedziļināties materiālajā, kas sasniedz savu dziļāko punktu zem Ašlešas. Šajā posmā Nāgas sniedz augstāko gudrību un liek dvēselei turpināt tālāk, izmantojot iegūto intelektu, lai pabeigtu evolūcijas impulsu. Arhetips tiek tādējādi iegravēts smalkākajās būtnes atomos, un dvēsele iegūst spēku to aktualizēt. Šī situācija rada pretrunīgu tendenci. Agrākais impulss mudināja dvēseli virzīties tālāk, kamēr jaunie tamasiskie ietekmes, sākot ar Maghu, rada palēninājumu. Tādēļ zem Maghas cilvēks piedzīvo konfliktu. To pastiprina sekundārās un terciārās radžasiskās jeb aktīvās Nakšatras īpašības. Viena būtības daļa mudina dvēseli ātri rīkoties, kamēr otra uzliek bremzes, lai apturētu kustību. Magha izraisa ievērojamu psiholoģisko spriedzi un neapmierinātību.

Sedana simbols, kas saistīts ar Maghu, atklāj tās iekšējo dzinuli. Šajā posmā dvēsele savā pilnībā kā Augstākā pārstāve uzsāk savu materiālo ceļojumu. Ašleša piešķir Nāgu gudrību, ļaujot dvēselei sevī ietvert visas nepieciešamās Dievišķās īpašības, lai pabeigtu savu ikdienišķo ceļojumu. Zem Maghas dvēsele sāk ārējo ceļojumu, kas tai ir paredzēts. Sedans simbolizē dvēseles gatavību šim ceļojumam. Ratu izmanto karalis, lai dotos kaujas laukā, bet sedans tiek izmantots ikdienas vizītēm.

Sedans un rati ir abi transporta veidi, taču tie ir diezgan atšķirīgi viens no otra. Tas izceļ abu saistīto Nakšatru pamata raksturu. Rati ir saistīti ar Rohinī, bet sedans attiecas uz Maghu. Rati parasti tiek asociēti ar armiju, kamēr sedans – ar aristokrātiju un eliti. Ratus velk zirgi, kas tiek uzskatīti par zemāku radības līmeni, kamēr sedanu nes cilvēki. Tas norāda, ka indivīds sedanā bauda īpašu statusu sabiedrībā. Ratus velk uz riteņiem, bet sedans tiek veidots ap centrālo, parasti gludu, stieni.

Ritenis simbolizē Dievišķo pilnību un dabā iedzimto radošo impulsu. Šis impulss noved pie pakāpeniskas gara iekļūšanas matērijā. Šāda ir ceturtās Nakšatras, Rohini, ietekme. Bet nelīdzenais stabs, parasti izgatavots no bambusa un ar vairākiem mezgliem, simboliski attiecas uz mugurkaulu, kurā slēpjas čūskas uguns jeb Kundalini. Kalpi, kas nes sedanu, pārstāv piecus darbības orgānus un piecus maņu orgānus, kas nes dvēseli, kur vien tā vēlas iet. Zem Maghas cilvēks tiek apveltīts ar Dievišķām spējām. Dvēselei tiek darīta zināma tās Dievišķā misija, un tā tiek novietota vietā, no kuras tā var turpināt savu ceļu. Tas arī atklāj mājas, šīs Nakšatras otrā simbola, nozīmīgumu. Šajā evolūcijas posmā indivīdam jāpieņem lēmumi, jānovirza savas spējas uz noteikto mērķi un jāpārvalda savas darbības.

Māja uzsver cilvēka ķermeni kā Augstākā transportlīdzekli, kamēr sedans attiecas uz ārēju pārvietošanās līdzekli. Salīdzinājums starp cilvēka ķermeni un māju bieži sastopams garīgajā literatūrā. Lielais Vedantas filozofs Šankara šo salīdzinājumu detalizēti skaidro darbā “Vivekachudamani” (92. pants). Fiziskā apvalka uzdevums ir uzturēt un barot indivīdu, kā arī nodrošināt nepieciešamos līdzekļus rīcībai. Pat Bībelē ir pieminēta svētnīca kā Augstākā sēdeklis: “Lai Es varētu mājot viņu vidū.” Šīs svētnīcas mērķis ir transportēt dvēseli no viena attīstības posma uz citu. Zem Maghas Dievišķā starojuma ietekmē cilvēks tiek pilnveidots savos materiālajos apvalkos, lai varētu izpildīt savu Dievišķo misiju.

Šīs Nakšatras raksturīgā iezīme ir uzsvērta ar faktu, ka tā sāk piekto zodiaka zīmi, Lauvu, kuru pārvalda Saule. Lauva ir pilna dzīvības enerģijas. Zem Maghas dvēsele tiek izgrūsta pasaulē ar bagātīgu enerģiju un drosmi. Šis ir reprodukcijas un atjaunošanās posms, kas nepieciešams, lai turpinātu izpausmes procesu. Ketu, kas pārvalda šo Nakšatru, ir karmiska planēta, kuras ietekmē tiek izstrādāta pagātne. Dvēsele, saņemot Maghas ietekmi, tiek mudināta turpināt savu zemes svētceļojumu karmiskā impulsa vadībā. Tās personīgās tieksmes tiek pakļautas Dievišķajai misijai. Bet, iesaistoties šajā procesā, indivīds, lai arī nav specifiski pieķēries materiālajam komfortam, bieži to piedzīvo. Četras Nakšatras ceturtdaļas pakāpeniski virza dvēseli uz materializāciju. Marss, Venēra, Merkūrs un Mēness, kas pārvalda šīs ceturtdaļas, veicina šī procesa intensitāti. Labvēlīgas ietekmes gadījumā Magha piešķir bagātību, fizisko komfortu, seksuālu apmierinājumu un dzīves greznības. Bet iesaistītais indivīds psiholoģiski ar šīm lietām nav tik ļoti saistīts. Viņš vēlas sekot ideālam un īstenot savu iekšējo dzīves mērķi. Kopumā Magha padara cilvēku par ideālistu materiālās bagātības vidū. Tas bieži vien liek citiem apšaubīt viņa integritāti un mērķtiecību, kas var padarīt indivīdu skumju. Bet tā ir cena, ko visi īstie ideālisti maksā.

Translate »