
Pārvaldnieks:
Simbols:
Dievība:
Šakti:
Raksturs:
Mērķis:
Novietojums Zodiakā:
Ašleša aptver zodiaka daļu no 106° 40′ līdz 120° 00′ un noslēdz pirmo trešdaļu no Nakšatrām, kas galvenokārt ir radžasiski raksturā, t.i., aktīvas, iniciatīvas vai enerģiskas. Šo Nakšatru pārvalda Merkūrs, un tā ietilpst Vēža zīmē, kuru pārvalda Mēness. Tās motivējošais spēks ir Dharma – godīgums un princips, savukārt sekundārajā un terciārajā līmenī tās īpašības ir Satva.
Ašlešas galvenā dievība ir Nāga – čūsku karalis, un simbols, kas to pārstāv, ir arī čūska. Čūskas simbols ir ieņēmis īpašu vietu visās pasaules reliģijās. Indīga radība, kas spēj beigt cilvēka dzīvību ar savu nāvējošo kodienu, nav šī simbola galvenā iezīme. Čūska parasti tiek uzskatīta par gudrības iemiesojumu, kas rodas no garīgas apgaismības. Čūskas uguns jeb Kundalini ir noslēpumains spēks, kas atrodas mugurkaula pamatnē, spirāliski savīta kā čūska. Ja tas tiek pareizi aktivizēts, tas piešķir garīgu apgaismību un mistiskas spējas. Šī ļoti bīstamā spēka zināšanas bija zināmas senajiem jogiem un redzētājiem. Kundalini īpašā loma kosmiskajā evolūcijā ir aprakstīta daudzās mācībās ļoti slēptā veidā.
Čūskas atsauce uz Ievu, kas ēd ābolu Ēdenes dārzā, tieši parāda čūskas funkciju cilvēces radīšanas drāmas aizsākšanā. Vairākos hindu mītos šis atklājums ir netiešāks. Saskaņā ar vienu no tiem pasaule balstās uz Šeša-Nāgas, debesu čūskas, galvas. Viņš ir kosmiskā balsts Višnu, kas Narajanas formā pārvietojas pa pirmatnējās matērijas okeānu, kas pazīstams kā Kšīra-Sāgara jeb piena okeāns. Kad dievi un dēmoni kuļ piena okeānu kosmiskās radīšanas laikā, Šeša-Nāga kalpoja kā kuļamā virve.
Šīs alegorijas ir ļoti dziļas, taču viens aspekts ir skaidrs. Ikreiz, kad garīgajās alegorijās tiek izmantots čūskas simbols, tas pārstāv mistisko spēku, kas palīdz kosmiskās evolūcijas secīgajos posmos. Šī iemesla dēļ pastāv plaša čūsku pielūgsmes tradīcija. Čūskas tiek uzskatītas par daudzu kopienu un rasu aizsargātājām. Neskatoties uz to, ka tās satur indīgu indi, kas bieži vien var būt letāla, tās arī tiek uzskatītas par gudrības un apgaismības iemiesojumu. Čūskas piesaistīšana Ašlešai norāda uz dziļi mistisku spēku, kas izplūst no šīs Nakšatras un, ja to pareizi izmantot, var radīt lielu elektrizējošu enerģiju, bet ļaunprātīgas izmantošanas gadījumā tā var būt nāvējoši bīstama.
Čūskas unikālā īpašība ir tās divpusīgums, tās dakšveida mēle. Čūska simbolizē milzīgu labumu. Šī iemesla dēļ gandrīz katram dievam un dievietei hindu mitoloģijā ir čūskas rotājumos. Stāsta, ka Krišna uzvarējis čūsku, kas gulēja Jamunas upes dibenā, kad viņa bumba, ar kuru viņš spēlējās, nokrita upes ūdeņos. Piena okeāna kuļšanā čūska bija instruments, kas no tā dziļumiem izvilka gan nektāru, gan indi. Indijas mācības uzskata, ka čūska spēj iemiesot gan labo, gan slikto. Klasiskajos Indijas tekstos čūska ir kļuvusi par gudrības, radīšanas, bagātības un labklājības simbolu, kā arī par seksa, problēmu, briesmu un negaidītu uzbrukumu simbolu. Ašleša ir saistīta ar šīm pretrunīgajām īpašībām. Tādējādi Ašlešas ietekmi ir grūti paredzēt.
Čūskas simbols atklāj sarežģīto un bieži pārprasto Ašlešas psiholoģiju. Cilvēki, kas atrodas šīs Nakšatras ietekmē, ir dziļi filozofiski, pārdomāti, stingri, pašpietiekami un noslēgti, taču dažreiz viņi var uzvesties pavisam parasti un rupji – skarbi, savtīgi un indīgi. Viņi nevar paciest personisku pazemojumu. Šīs īpašības lieliski attēlo čūska. Inde čūskā nav daļa no tās vispārējā sastāva. Tā atrodas zem tās zobiem un netiek absorbēta tās sistēmā. Tā tiek izmantota tikai tad, kad čūsku provocē sakost kaut ko. Dažkārt čūsku var redzēt sūcam pienu no govs vai bifeļa tesmeņa, neievadot indi dzīvniekā. Ašlešas cilvēki var būt labi vai slikti atkarībā no apstākļiem un viņu psiholoģiskā stāvokļa. Čūska paliek izolācijā, parasti alā, dobumā, krūmos vai plaisā klintīs. Čūska neveido savu māju. Šādas vietas ir saistītas arī ar jogiem – askētiem, kuri iesaistīti smagā nožēlā. Katrs Ašlešas ietekmētais indivīds piedzīvo šāda veida psiholoģisko nošķiršanos, kas, ja tā netiek apzināta, var padarīt viņa dzīvi nelaimīgu. Pretējā gadījumā viņš var kļūt stingrs vai askētisks.
Īpaša čūskas īpašība ir ādas nomešana, ar kuru tā pastāvīgi atjaunojas. Ašlešas ietekmē arī notiek pārmaiņas, īpaši tad, kad indivīds ir pāraudzis savas iepriekšējās pieredzes un ir spējīgs absorbēt jaunu vitalitāti jaunām darbībām. Šīs pārmaiņas ir ļoti negaidītas, un Ašleša nepakļaujas labi noteiktiem notikumu gaitas likumiem. Šo īpašību atklāj fakts, ka čūska parādās pēkšņi un negaidītos brīžos bez jebkāda iepriekšēja brīdinājuma, tomēr tā pārvietojas taisni. Čūskas spīdīgās acis ir hipnotizējošas un pievilcīgas, norādot uz milzīgu magnētismu, kas slēpjas Ašlešas cilvēkos.
Ašlešas nozīmīgums izriet no fakta, ka Mēness, kas saistīts ar cilvēka psihi un tajā notiekošajām pārmaiņām, un Merkūrs, kas saistīts ar intelektu, pārvalda šo Nakšatru un zīmi, kurā tā atrodas, tādējādi apveltījot to ar lielu potenciālu garīgajai attīstībai. Šo īpašību labi ilustrē Nāgas, kas pārvalda šo Nakšatru. Nāgas ir garīgie skolotāji, kas nodarbojas ar gudrības izplatīšanu. Ašleša ir Nakšatra, kas veicina intelektuālo un garīgo attīstību, ļaujot tās labuma guvējiem mainīt savu dzīves uztveri. Šīs pārmaiņas notiek visnegaidītākajos veidos. Pēc transformācijas indivīds tiek pacelts radikāli atšķirīgā eksistences stāvoklī.