Nakšatra

Nakšatra

Nakšatras – zvaigznes un zvaigžņu kopas. Atrodas zvaigznāju (Raši) iekšpusē katra 13 grādi un 20 minūtes.

  • Vēdiskajā mitoloģijā dievības sieva ir viņa Šakti jeb spēks. Nakšatras ir Čandras (Mēness) sievas, tātad parāda viņa dažādus spēkus. Kopā ar Abhidžit ir 28 Nakšatras.
  • Nakšatra, kurā atrodas Čandra, pārvalda visus notikumus tanī laikā. Tāpēc šo nakšatru tanī laika posmā (dienā) uzskata par valdošo. Nakšatra atbild par notikuma norisi, attīstību, kas ir uzsākts šajā laikā.
  • Nakšatrām ir atšķirīgas īpašības un raksturojumi, tātad katra nakšatra ir piemērota un labvēlīga noteiktām darbībām un lietām. Ja paredzētā lieta vai notikums nesakrīt ar nakšatras enerģiju, tad notikumam būs šķēršļi un pretējs efekts.

Nakšatru padas un navamšas
Katra nakšatra sastāv no četrām padām (daļām), kur katra pada ir 3°20’. Divdesmit septiņu nakšatru padas kopā veido Kosmiskās konstantes skaitli 108 (27×4=108).
Katra pada precīzi sakrīt ar attiecīgā zvaigznāja navamšu (dalījums 9 daļās – viena navamša arī ir 3°20’). Deviņas padas, tāpat kā deviņas navamšas kopā ir 30° un sastāda vienu zvaigznāju. Ar 9.navamšu (un 9.padu) noslēdzas pirmais – Meša zvaigznājs, kam seko nākamais zvaigznājs – Vrišabha, kurš tāpat sākas ar 1.navamšu un noslēdzas ar 9.navamšu utt.

27-nakshatras-panchangaNakšatru spēks un ietekme

(1)  Nakšatras darbības jeb ietekmes sfēra saistīta ar:

  • Nakšatras Dievību
  • Nakšatras šakti
  • Nakšatras simbolu

(2)  Nakšatras spēks ir tieši atkarīgs no tā kā jūtas:

  • Čandra (Mēness) labi izvietots nakšatrā ir vēl svarīgāka par nakšatras izvietojumu (protams, ja nakšatra nav tieši pretēja darbībai)
  • Nakšatras saimnieks – Graha (planēta)
  • Čandra signifikators (Raši saimnieks)

(3)  Nakšatras izpausme, izpausmes veids atkarīgs no:

  • Nakšatru pārvaldošās Grahas (planētas)
  • Raši (zvaigznāja) saimnieka
  • Dabas

Dhruva – fiksētā

Dhruva nakšatras. Tas nozīmē – fiksēta, stabila, pastāvīga. 4-Rohini, 12-Uttara Phalguni, 21-Uttara Ašadha, 26-Uttara Bhadrapada. Labvēlīgi:

  • kronēšanai,
  • pilsētu celtniecībai,
  • sējai, koku potēšanai un
  • citām lietām, kas rēķinātas ilgstošam rezultātam.

Mridu – maigā

Mridu nakšatras jeb maigās, mīkstās nakšatras. 5-Mrigaširša, 14-Čitra, 17-Anuradha un 27-Revati. Labvēlīgas:

  • jauna apģērba nēsāšanai,
  • apgūt deju, mūziku, mākslu.
  • labvēlīgi intīmām attiecībām un
  • labvēlīgu ceremoniju izpildei.

Kšipra – vieglā

Laghu kšipra nakšatras jeb ātrās un vieglās nakšatas. 1-Ašvini, 8-Pušjami un 13-Hasta. Viss, kas te nokļūst, ļoti ātri notiek.

  • jebkurām ātrām darbībām, kaut ko ātri jāpiegādā vai jāsaņem, ātri jāpārdod, ātri jānopērk.
  • Labi baudu gūšanai,
  • sporta sacensībām,
  • sākt lietot zāles vai uzsākt ārstēšanos,
  • sākt biznesu,
  • sākt ceļojumu, auto iegādei.

Čara – kustīgā

Čara jeb kustīgās nakšatras. 7-Punarvasu, 15-Svati, 22-Šravana, 23-Dhaništha, 24-Šatabhiša. Tās ir vislabvēlīgākās dinamiskām darbībām.

  • labākās nakšatras biznesam, kādām ātrām darbībām, kam jāatnes maksimāls rezultāts.
  • transporta iegādei un ceļojumiem
  • dārzniecībai

Tikšna – asā

Tikšna jeb asās, šausmīgās jeb daruna nakšatras. 6-Ardra, 9-Ašleša, 18-Džešta un 19-Mula. Labvēlīgas:

  • burvestībām, garu izsaukšanai,
  • ieslodzīšanai cietumā,
  • slepkavībām,
  • nodalīšanai no draugiem.

Ugra – cietsirdīgā

Ugra jeb cietsirdīgās nakšatras. Ugra – nozīmē briesmīgs. 2-Bharani, 10-Magha, 11-Purva Phalguni, 20-Purva Ašadha un 25-Purva Bhadrapada. Tās ir ļoti nepatīkamas nakšatras, kas nes negatīvu rezultātu sadzīviskā līmenī:

  • zemiskiem plāniem
  • noindēšanas un aizdedzināšanas
  • mānīšanai, krāpšanai
  • ieslodzīšanas
  • citiem ļauniem darbiem

Mišra – jauktā

Jauktās nakšatras – vienlaicīgi asas un maigas. 3-Krittika un 16-Višakha. Tām ir gan aso, gan maigo nakšatru īpašības, var veikt ikdienas, rutīnas darbus.

1 Ašvini

Daba – vieglā. Lietas notiek viegli un ātri. Pārvaldošā graha – Ke, kas saistās ar visa veida sākumu (jo Ke ir tīra radošā enerģija). Deva – Ašvini Kumaras, divi debesu jātnieki, dvīņi, viņu vārdi Dašra (kas sniedz palīdzību) un Nasatja (patiesums). Viņi pārzina visus medikamentus, viņiem ir pārdabiskas spējas ārstēt jebkuru slimību un risināt jebkuru problēmu. Ašvini simbols – Zirga galva, simbolizē gatavību darboties. Pirmā nakšatra rāda sākumu, iesākumu. 2.simbols Zirga rati, kas norāda uz visa veida transportu. Šakti – izārstēšana un ātrums. Reizēm Ke enerģija ir tik spēcīga un visaptveroša, ka to kļūst grūti kontrolēt, tas var radīt problēmas šajā nakšatrā. Problēmas rodas darot lietas neapdomīgi. Ja lietas apdomā, tad cilvēks pionieris, jaunatklājējs.

2 Bharani

Simbols – sievietes seksuālie orgāni. Daba – Ugra jeb cietsirdīgā nakšatras. Deva – Jama (nāves kontrolieris). Saimnieks – Šukra (Venēra). Raši saimnieks Mangals. 

Labi: Spontānām darbībām, riskam, radošām aktivitātēm (dzemdēšanas, dzimšanas funkcija), labi kaut ko izgudrot, ļoti seksuāla nakšatra – labi seksam, ļoti labi ieņemt bērnu, ļoti labi veikt agresīvas, nežēlīgas darbības, labi lai šķirtos, labi lauksaimniecībai, dārzniecībai, apgriezt kokus, krūmus. Labi darbam ar uguni, ieročiem, indēm un ķīmiskām vielām. Labi pirkt gāzes plīti, labi lai pabeigtu kaut ko kas sākts jau sen, labi atcerēties, labas jebkuras darbības, kas saistītas ar bērniem – veikt pārrunas un audzināt, labi askētiskām, ezotēriskām darbībām, labi pabeigt sen iesāktu procesu.

Slikti: Bīstamība saindēties, nelaimes gadījumi, aizdegšanās, apmānīšana. Neuzsākt ceļojumu, neaizņemties naudu, neder darbībām ar siltām jūtām, nelabvēlīgi mierīgām un miermīlīgām darbībām, nav labi nopietnām operācijām (īpaši kauliem).

3 Krittika

Daba – jaukta, t.i. variē starp asu un maigu. Krittikas pārvaldošā graha – Sy. Deva – Kartikeja – dievišķo karaspēku pavēlnieks, Šivas dēls. Agni ir otrs Krittikas valdošais deva. Agni ir enerģijas simbols, tas padara Krittiku par ļoti enerģisku nakšatru. Agni saistīts ar prāta spēju uzņemt jaunas zināšanas. Tāpēc Krittika saistīta ar zinātkāri un nezināmā izpēti. Krittikas simbols – cirvis, žilete vai jebkāds ass instruments kā asmens vai nazis. Tas saistās ar griešanu, asumu, t.sk.prāta asumu, iedziļināšanos. Krittikas šakti – sadedzināšana, kā rezultāts ir iznīcināšana vai attīrīšana.

4 Rohini

Daba – fiksēta, permanentā. Pārvaldošā graha – Ch. Deva – viens no trīsvienības dieviem – Brahma (radītājs). Rohini ir visvaldzinošākā no visām nakšatrām. Rohini piemīt radošais aspekts, spēja piepildīt vēlēšanās (mantojums no Brahmas kā radītāja, rada ko vien vēlās), radīt uzplaukumu, labklājību (līdzīgi kā Lakšmi). Tās simbols – vēršu pajūgs, ko velk divi vērši. Vērsis visās senās kultūrās ir uzskatīts par auglības simbolu. Rohini saistība ar vērsi norāda uz lauksaimniecību, lopiem un citiem aspektiem saistītiem ar materiālo ražošanu. Tās šakti – augšana, attīstība.

5 Mrigašira

Daba – maiga. Pārvaldošā graha – Ma. Deva – Soma jeb Čandra. Nepastāvīgums, svārstīgums, mainīgums, maigums, jūtīgums, empātija – šīs Ch īpašības izpaužas Mrigaširā. Mrigašira tiek saistīta ar Parvati (Šakti). Tāpēc Parvati īpašības attiecināmas arī uz Mrigaširu – labvēlība, devība, šarms, mainīgums, līdzjūtība, rotaļīgums, prieks. Parvati var būt arī spēcīga, nepiekāpīga, dusmīga un nikna, ja nepieciešams. Mrigaširas simbols – 1) briedis. Tas ir kautrība, biklums, vieglums, trauslums, nepastāvīgums, klejošana. Brieži parasti staigā pa iepriekš paredzamām takām, tāpēc Mrigašira saistās ar noteiktiem ceļojumiem pa ceļu, gaisu utt. Briedis mīl dzīvot gleznainās vietās, arī Mrigašira jūtas labi tikai gleznainā apkārtnē.2) Somas pilns trauks. Soma – dievu dzēriens, debesu nektārs, kam ir saistība ar Mēnesnīcu. Mrigaširas šakti – dot piepildījumu.

6 Ardra

Daba – šausmīgā. Pārvaldošā graha – Ra. Deva – Rudra, kas tulkojas „briesmīgais”, „Rudi sarkanais”, „transformējošais”. Rudra simbolizē sagraujošos un transformējošo Šivas aspektu. Ardras primārā būtība ir „izmaiņas”, un Rudra tieši zina kā to izdarīt. Rudra ved cilvēku uz atbrīvošanos. Simbols – 1) Dimants un 2) Asara. Asaras asociējas ar bēdām, taču, nevis ar bēdu rašanos, bet bēdu izlādēšanos, respektīvi – attīrīšanos. Rudra atbrīvo cilvēku no pagātnes caur vētrainiem notikumiem. Caur vētrainām izmaiņām, cilvēks nonāk pie jaunām lietām, atklāj ko daudz vērtīgāku, iegūst Dimantu. Dimants ir cietākais materiāls pasaulē, tāpēc Arudra nakšatra apzīmē asu, cietu raksturojumu, ar kuru kā ar dimantu var griezt jebkuru metālu. 3) Cilvēka galva, kas saistās ar prātu un mentālo apvalku un uztveres dziļumu. Ardras šakti – spēja pielikt pūles. Tās galvenais jautājums ir sasniegt vēlamo mērķi.

7 Punarvasu

Daba – kustīgā. Saistīta (kā bulta) ar visa veida kustībām, virzībām, jo īpaši tām, kas beidzas savā sākotnējā vietā. Pārvaldošā graha – Gu. Tās nosaukums tulkojas: Atkal labs. Deva – Aditi, 12 Aditju (solāro dievību) māte. Aditi tulkojas – neierobežota, neizmērojama. Viņu attēlo kā pārpilnības, bagātības dievieti. Punarvasu simbols – 1) Bultu pilna maksts. Bulta vienmēr asociējas ar kustību, piepūli, mērķi. Punarvasu bultas nav parastās, bet maģiskās, kas atgriežas pēc misijas izpildes. Tas norāda uz atjaunošanos, reģenerāciju un bezgalīgu sākotni, apli utt. Punarvasu norāda uz drošu atgriešanos no kādas misijas. 2) Māja. Otrs simbols, arī norāda uz drošību. Šakti – iegūt vai atgūt lietas vai mērķus. Tas norāda uz atjaunošanos, arī harmoniju.

8 Pušja

Daba – vieglā. Tai piemīt kustīga būtība, ātra domāšana, tāpēc Pušja ir laba darbībām, kas pieprasa domu un ķermeņa ātrumu. Tāpēc tā ir viena no labākajām nakšatrām tirdzniecībai un biznesam. Pārvaldošā graha – Sa. Tās nosaukums tulkojas kā barotāja. Tās deva – Brihaspati, devu vadītājs un skolotājs jeb guru. Tāpēc visas Gu īpašības – cēlsirdība, līdzjūtība, priecīgums un optimisms izpaužas caur Pušju. Tai ir trīs simboli: 1) Govs tesmenis, kas dod pienu. Parāda Pušjas barojošo, dodošo dabu. Govs dod pienu ne tikai savam teļam, bet arī citiem. 2) Ritenis, kas saistās ar kustību, jo īpaši laika plūsmu. Attīstība, kas sasniegta noteiktā laikā, Pušja prot pareizi izmantot laiku. 3) Aplis – Pušjas apļveida būtība – pilns mēness, zeme, govs tesmenis. Pušjas šakti – spēja izmantot Brahmas (Visuma radītāja) radošos spēkus.

9 Ašleša

Daba – šausmīgā. Tā ir cietsirdīga, asa un draudīga nakšatra. Tāpēc pamatā izpaužas tās negatīvā daba. Tās pārvaldošā graha – Bu. Tās nosaukums iespējams cēlies no čūsku dieva/karaļa „Šešas”. Ašlešu var tulkot kā „apskaujošā”, „sevī ietverošā”, „Apvijošā”, „pieguļošā”, „saritinājusies”. Ašlešas deva – Sarpa, Naga, vai pat visa debesu čūsku valstība kā tāda. Simbols – Gredzenā savijusies čūska. Čūska kā simbols apzīmē tās pozitīvo un negatīvo aspektu. Šakti – iedzelt ar indi. Tas saistīts ar asiem, indīgiem, nikniem, ļauniem uzbrukumiem. Bīstama un dabīgi nelabvēlīga daba izpaužas Ašlešā.

10 Magha

Daba – cietsirdīgā. Aktivitāte – aktīvā. Šakti – Ķermeņa atstāšana. Maghu pārvalda Ke. Deva – Pitris (Senči). Senču pasaule ir cieši saista mūs ar pagātni. Magha saista mūsu šīsdienas dzīvi ar pēcnāves dzīvi. Tās simbols – Tronis, kas saistās ar karaliskumu, dižciltību, statusu, godu, utml. Tronis ir no vecākiem un senčiem mantotie sasniegumi. Magha ir cieši saistīta ar identitātes apziņu – kas mēs esam un kurp dodamies.

11 Purva Phalguni

Daba – cietsirdīgā. Tās pārvaldošā graha – Sk. Deva – Bhaga (viens no 12 Aditi – solārajām dievībām), viņu bieži apzīmē par rīta zvaigzni, kam varētu būt saistība ar Venēru, kas ir Purva Phalguni saimnieks. Bhaga tulkojas – bauda, prieks. Bhaga saistīta ar atpūtu, relaksāciju, izbaudīšanu, seksuālo kaisli un laulības laimi. Bhaga saistīta ar vieglu un komfortablu un luksus dzīvi. Visas šīs īpašības sevī uzsūc arī Purva Phalguni nakšatra. Simbols – Gultas jeb dīvāna priekšējās kājas. Dīvāns nevis nakts gulēšanai, bet pēcpusdienas atpūtai un laiskošanai. Atpūta, atslābināšanās, kas dod impulsu radošām aktivitātēm. Purva Phalguni saistās ar augošu vīģes koku, un norāda uz auglības potenciālu un reģenerāciju. Aktivitāte – līdzsvarotā. Līdzsvaro radošumu ar relaksāciju, agresiju ar maigumu. Šakti – radīšana, atjaunošana. Saistīta ar vīrišķo un sievišķo. Tās mērķis ir ģimenes radīšana.

12 Uttara Phalguni

Daba – fiksētā jeb permanentā. Pārvaldošā graha – Sy. Deva – Arjaman (viens no 12 Aditji, solārajām dievībām). Arjaman atbild par aizbildniecību, laipnību, pakalpošanu (izdarīt pakalpojumu). Tāpēc Uttara Phalguni saistīta ar palīdzības sniegšanu vai saņemšanu. Arjamans ir labvēlīguma un viesmīlības iemiesojums, tas padara Uttara Phalguni par kulturālu, sociālu un civilizētu nakšatru, saistīta ar etiķeti un sociālu grāciju. Simbols – Gultas 2 aizmugurējās kājas. Otrs simbols ir vīģes koks gatavs augļu došanai, auglībai. Šakti – uzkrāšana un uzplaukums gan caur savu ģimeni, gan laulību.

13 Hasta

Daba – viegla un kustīga, kas dabiski izriet no Hastas jautrās un vieglās būtības. Hastas vieglums un kustīgums var izpausties caur domām un rīcību. Pārvalodšā graha– Čandra. Deva – Savitar, tulkojumā „tas kurš pamudina” vai arī „Austošas saules pirmie stari”. Kā pamudinošais Savitar ir tas, kas dod dzīvību, tāpēc Hasta palīdz bērna dzimšanai. Pirmie saules stari simbolizē atmošanās potenciālu, kā modinātāja zvans gan fiziskajā, gan garīgajā izpratnē. Savitars ir jautrs, rotaļīgs, iesaistās trikos, spēlēs, atrakcijās. Tāpēc Hasta saistīta ar visa veida sportu, arī prāta spēlēm. Savitar ir veikls trikos, azartspēlēs, melos un krāpšanā, pat laupīšanā (Savitaram viena no Sy izpausmes formām, par kuru daudzi nemaz nezina). Savitar ir ļoti prasmīgs rokdarbos, visā ko dara ar rokām. Kopsummā Savitar padara Hastu par jautru un saulainu nakšatru, kas liek labi justies un iesaista radošās aktivitātēs. Hastai ir 3 simboli: 1) plauksta ar 5 izplestiem pirkstiem, saista ar likteni, ko var nolasīt no plaukstas. Tāpēc Hasta saistīta ar hiromantiju, un arī astroloģiju. Tāpat Hasta saistīta ar lietām, ko dara ar rokām. 2) Sažņaugta dūre – saistīta ar trikiem, manipulāciju, arī slepenību, nespēju ļaut lietām brīvi notikt. Pozitīvā nozīmē – spēks caur vienotību. Sadarbības simbols, taču nevis caur draudzību, bet izdevīguma sadarbību bez uzticēšanās. 3) Reti lietots simbols – podnieka ripa. Norāda uz darbu ar rokām. Ripa, kas griežas arī simbolizē laika ritējumu. Hasta var būt ļoti pieķērusies precīziem laikiem, punktualitātei utml. Hastas šakti – iedod rokās vēlmju objektu. Tas tiek iedots caur cilvēka prasmēm un iemaņām.

14 Čitra

Tās daba – maiga, pārvaldnieks – Mangal (Marss). Deva – Višvakarma – debesu arhitekts jeb radīšanas strādnieks, Maijas (ilūzijas) adepts, viņš rada un maina iluzoro pasauli, viņš ir īsts radīšanas meistars. Čitra tāpēc arī ir prasmīga mākslās, arodos, dizainā, arhitektūrā, skaistuma lietās un proporcijās. Čitra ir arī ilūziju meistars. Višvakarma gan draugos ar visiem, bet ne ar vienu neiet aliancē. Tāpat arī Čitrai ir nenosakāma kategorija – ne laba, ne slikta, ne svēta, ne dēmoniska. Višvakarma rada, bet neatbild par tālākām sekām, ko dod viņa radītās mantas. Viņš uzbūvēja arī Pandavu pili, kas noveda pie kara starp Pandaviem un Kauraviem. Čitras simbols – 1) liels, spožs dārgakmens. Čitras dārgakmens ir veidojies miljoniem gadu, un tagad ir noslīpēts līdz perfektumam. Čitra nosaka kādai jāizskatās lietai galu galā – gan vismazākajam sīkumam, gan galaktikām. 2) pērle. Pērle rodas no austeres. Tāpēc Čitra saistīta ar mistisku esenci, kas balsta radošumu. Čitra var radīt brīnišķīgas lietas it kā no nekā. Čitra ļauj ieraudzīt arī zināšanu un garīgās pērles. Čitras šakti – Goda un nopelnu uzkrāšana. Tas notiek caur grūtu darbu un saskaņā ar visuma likumiem.

15 Svati

Daba – kustīgā. Pārvaldošā graha – Ra. Tās devas ir – (1) Vaiju, kas nozīmē kustību un pārmaiņas. Cilvēciskā un sociālā plānā Vaiju īpašības izpaužas caur Vaiju dēlu Hanumanu: spēks, morāle, ētika, godīgums, atjautība, mērenība, savaldība, inteliģence, gudrība, lojalitāte, kalpošana bez ego dominances. Šīs visas īpašības var attiecināt arī uz Svati. (2) Svati saistīta ar Sarasvati, mūzikas un mācīšanās dievieti, tas saista Svati ar visa veida mācīšanos – materiālo, filozofisko un garīgo. Svati simbols ir auga dzinums plandošs vējā. Nemierīgums, spēja adaptēties, veiklība, klejošana ir Svati īpašības no šī simbola. Tiekšanās uz patstāvību un spēku, tāpat kā augs tiecas nostiprināties un augt. Vējš, kas planda augu nav vētra, bet patīkama brīze. Taču, ja nepieciešams Svati var pastiprināt savu vēju un piemērot spēku mērķu sasniegšanai. Svati otrs simbols ir Zobens. Arī izdīgušais augs var kļūt spēcīgs, arī ass kā žilete vai pat zobens. Svati trešais simbols ir korallis. Korallis aug pats no sevis, tāpat Svati radošums izceļas no viņas pašas. Svati šakti – izklīst kā vējam. Tas dod transformāciju.

16 Višakha

Daba – jauktā (gan maigās, gan cietsirdīgās īpašības). Pārvaldošā graha – Gu. Višakai ir 2 dievības – Indra un Agni. Indra – pusdievu vadonis ir mērķtiecīgs un ofensīvs, kas vienmēr cīnās līdz sasniedz savu mērķi. Reizēm viņa mērķi nemaz nav dievišķi un viņš iekuļas nepatikšanās. Višaka mēdz uzņemties neveselīgus mērķus un nonākt līdz tiem apšaubāmos veidos. Višaka cilvēki parasti meklē sev pozīciju, amatu, kas dod varu un baudas. Agni uguns dievs pārstāv enerģiju. Pateicoties Agni, Višakai ir spējas pielikt neiedomājamas pūles, lai sasniegtu savu mērķi. Pozitīvā ziņā enerģija var izpausties drosmē, apņēmībā un smagā darbā virzītiem uz sasniegumiem. Negatīvā ziņā Uguns var sadedzināt un iznīcināt. Višakhas simbols – izdekorēta arka. Parasti dekorēta no lapām kā laulību ceremonijās Indijā. Višakai saistība ar laulību. Tā ir arī triumfa arka, kas simbolizē kādas lietas beigas, un jaunu sākumu. Višakhas šakti – sasniegt daudz un dažādus ieguvumus, pieaugumus.

17 Anuradha

Daba – maigā. Pārvaldošā Graha – Sa. Nosaukums – sekojoša Radhai (Višakhai) jeb „vēl viena Radha”, ko saista ar „Sekojošu Veiksmi”. Anuradhas deva – Mitra (viens no 12 Aditjiem, solārajām dievībām). Mitra tulkojumā nozīmē draugs. Saistās ar draudzību, labo ticību un sirsnību. Tas piešķir Anuradhai bezrūpību, siltumu, līderību, draudzīgumu, izpalīdzību un optimismu. Anuradhas viens no simboliem ir Lotoss, uz lotosa parasti attēlo Sarasvati, kas ir zināšanu un mūzikas dieviete. Tas piešķir Anuradhai tendenci uz mūziku un zināšanām. Otrs Anuradhas simbols ir triumfa arka izpušķota lapām, simbolizē uzvaru. Tās trešais simbols ir zizlis, kas vienmēr bija varenības un pasargāšanas simbols. Tas saistīts ar zināšanām un mācīšanos, un zināšanu uzturēšanu, kā arī saistību ar Visuma spēkiem. Anuradhas šakti – „radha šakti” – pielūgsmes spēks, ziedošanās.

18 Džještha

Daba – šausmīgā. Tā ir cietsirdīga, asa un draudīga nakšatra. Pārvaldošā graha – Bu. Nosaukums tulkojams kā – vecākā. Tā ir vecākā starp pirmajām 18.nakšatrām. Agrāk tika izmantotas tikai 18.nakšatras. Pievienojot ar laiku pārējās nakšatras, Džještas nosaukums palika. Tās deva – Indra, devu priekšnieks. Tāpat kā ja valdnieks ir grēkpilns, tas nes tautai postu, tā arī Indras negatīvās izpausmes (neuzticamība, iedomība, blēdība u.c) var atnest problēmas. Džještā var izpausties kā pozitīvā, tā negatīvā daba. Ja ir negatīvi aspekti uz Džještu, izpaudīsies tās negatīvie aspekti, ja pozitīvi, tad – pozitīvie. Jārēķinās, ka Džješta dod uzplaukumu tikai caur okultu, pārdabisku pieeju, jo Indra iegūst savu statusu caur garīgām praksēm, pat savu uguns šautru viņš var iegūt tikai ar okultu, garīgu darbību palīdzību. Džješthas simbols – 1) Apaļš talismans, apaļš auskars (riņķis). Saistās ar apli, dievišķās aizsardzības, arī varas simbolu, 2) Lietussargs. Tas aizsargā no lietus, saules utml. Tāpat arī Džješta dod aizsardzību no visuma spēkiem. Lietussargs simboliski aizsargā no visuma spēkiem, caur šo Visuma spēku zināšanu, izpratni. Džješthas šakti – sacelties vai iekarot. Tā rezultātā kļūst par varoni.

19 Mula

Daba – cietsirdīgā. Aktivitāte – Aktīvā. Šakti – sagraut, iznīcināt. Pārvaldošā graha – Ke. Deva – Nritti, destrukcijas un iznīcināšanas dievība, viņas vārds tulkojumā nozīmē – posts, nelaime. Adharmas un Vardarbības meita, Mrity (nāves) un Baiļu māte. Mula ir ļoti varena nakšatra (tāpat kā Nritti ir varena devata). Mula var iedot pasaulīgu statusu, uzplaukumu utt, un tāpat arī atņemt. Mulas mērķis ir cilvēku atvest pie darba ar apziņu. Mulas simbols – sakne, sakņu bunte (saknes simbolizē apslēptas lietas, lietu būtību).

20 Purva Ašadha

Aktivitāte – līdzsvarotā nakšatra. Šakti – stiprināt, spēcināt. Daba – cietsirdīgā. Pārvaldošā graha – Sk. Deva – dieviete Apa jeb ūdens (kopīga sakne ar Apas). Apa, lai arī labdarīga, tomēr bieži ir cietsirdīga un skarba. Simbols  1) Vēdeklis (var atvēsināt, var uzvēdināt uguni), pozitīvā enerģija zina kā savaldīt uguni, negatīvā norāda uz ekspansiju, var sadedzināt; 2) Siets, kas atsijā visu lieko.

21 Uttara Ašadha

Uttara Ašadha – Divdesmit pirmā no 27 nakšatrām (zvaigžņu kopām). Tās deva – Visvadevas (10 devas, Visuma dievi, visi pozitīvi, viņu vārdi ir: Labestība, Patiesība, Laiks, Gribasspēks, Prasme, Skaidrība, Stingrība un stabilitāte, Mantošana, Kama, u.c). Visi 10 ir ļoti labvēlīgi un labdarīgi devas, atspoguļo sākotnējo radošo dzirksti. Aizstāv visu labo Visumā. Uttara Ašadha atspoguļo katru labo īpašību, kas minēta kā Visvadevu vārdi. Tās simbols – ziloņa ilknis.Ilknis saistīts ar Ganešu (devu ar ziloņa galvu). Ganeša tulkojumā nozīmē – „visu cilšu vadonis”. Tāpēc Uttara Ašadha ir tieši saistīta ar karaliskumu un visu atbildību, ko tie uzņemas. Tādejādi „atbildība” ir viens no Uttara Ašadhas atslēgas vārdiem. Ilkņus ziloņi izmanto kaujā, tāpēc arī Uttara Ašadha saistīta ar agresīvām darbībām kā kara pieteikšana (Ganeša arī cīnījās pret dēmoniem). Šakti – piešķir pilnīgu, permanentu un neapstrīdamu uzvaru. Taču uzvara nāk nevis caur personisko spēku, bet kolektīvo, caur apvienošanos ar augstākajiem spēkiem ar mērķi nodibināt taisnīgumu. Daba – Fiksētā jeb permanentā. Izteikti stabila nakšatra visās lietās. Tās pārvaldošā graha – Sy.

22 Šravana

Daba – kustīgā. Nakšatra veicina ceļošanu, pārsvarā saistītu ar darbu, komandējumi. Darbs saistīts ar lekcijām un apmācību. Pārvaldošā graha – Ch. Deva – Višnu, uzturošais trīsvienības posms. Šravana ievieš kārtību caur taktu un gudrību un arī visos citos veidos. Tas ļauj uzklausīt, uztvert un apsvērt radušās problēmas un risinājumus. Višnu Šravanai piešķir nesteidzīgumu, ļauj nogaidīt līdz pienāk īstais laiks. Caur Višnu Šravanai ir saistība ar Sarasvati  (Višnu sievu), kas Šravanai piešķir valodu, mūzikas un stila iemaņas, un vispār izglītības lietas kā tādas. Šravanas simbols ir Auss – komunikācija ar uzsvaru uz klausīšanos kā runāšanu. Tās šakti – Savienošana (dažādu lietu), komunikācija.

23 Dhaništha

Daba – kustīgā. Saistās ar ceļošanu un izmaiņām visās tās formās, dod labumu ārvalstīs. Pārvaldošā graha – Ma. Dhaništhas deva – Astoņi Vasus, kas tulkojas kā lieliskie vai pārpilnie. Viņi ir prasmīgi mūzikā un pārpilni ar to. Tas saistās ar visuma mūziku, ritmu. Dhaništa saistīta ar hinduisma trīsvienības dievu Šivu. Tās simbols – 1) Bungas, ko spēlē Šiva (Damaru – Šivas mīļākās bungas, bet var būt arī mridanga, tabla u.c), 2) Flauta. Dhaništhas šakti – dod pārpilnību, bagātību un slavu. Pasaulīgie sasniegumi.

24 Šatabhiša

Daba – kustīgā. Tās nosaukums burtiski nozīmē 100 ārstu. 100 zvaigznes sastāda Šatabhišu, katra no zvaigznēm tiek uzskatīta par vienu no 100 ārstiem. Tai ir divi galvenie pārvaldošie devas – (1) Varuna, Okeānu (gan zemes, gan kosmisko) valdnieks, ūdens elementa dabā pārstāvis. Tas saista Šatabhišu ar visa veida šķidrumiem gan fiziskā, gan astrālā plānā. Varuna vienā rokā tur krūku, otrā – zāļu saišķi. Krūkā atrodas Soma, dievišķais nektārs, kas dod atjaunināšanos un apskurbumu. Zāļu saišķis norāda uz dziedniecību. (2) Šiva. Augstākajā līmenī Šatabhiša ir zem Šivas jurisdikcijas, visu askētu dieva. Tā rezultātā Šatabhiša nes sevī Šivas mistisko, vērojošo, askētisko un izbeidzošo (izsķīdinošo, likvidējošo) dabu. Simbols – tukšs aplis. Tas ir kā maģisks apaļš amulets vai bezgalīgas radīšanas aplis, sākums un beigas, bezgalība utt. Šatabhiša tādejādi saistīta ar noslēpumainību, noslēpumiem, noslēpumu glabāšanu. Šakti – dziedināšanas spēja, te izpaužas 100 ārstu ideja.

25 Purva Bhadrapada

Daba – cietsirdīgā. Pārvaldošā graha – Gu. Deva – 1) Adža-Ekapada, nozīmē – „vienkājains āzis”, vēl arī „vienkājainais nedzimušais”. Mistisks radījums ar āža galvu un vien kāju, viens no Rudras svītas. Nes destrukciju un gruvešus, pārvalda melno maģiju. 2) Rudra. Purva Bhadrapada nes Šivas destruktīvo aspektu. Sāpīga attīrīšanās, pēdējā attīrīšanās, jo tuvojas horoskopa nobeigums. Purva Bhadrapadas simbols – 1) bēru šķirsta priekšējās kājas. Tas simbolizē aiziešanu no šīs pasaules. 2) cilvēks ar 2 sejām. Viena seja jauka, otra vājprātīga, vardarbīga un sagraujoša. 3) zobens. Ar zobenu nocērt, nogriež – destrukcija un atdalīšana. Tas saistīts ar sāpēm, negadījumiem, ievainojumiem, nāvi un nobeigumu. 4) Viens vienīgs Saules stars. Tas norāda uz drūmo un nelaimīgo šīs nakšatras aspektu, kur cerības ir minimālas kā šis vienīgais saules stars. Šakti – paaugstināt attīstības līmeni.

26 Uttara Bhadrapada

Daba – fiksētā. Pārvaldošā graha – Sa. Deva – Ahir Budhanja, mistisks tēls, kas tulkojas kā Dzelmju Čūska, kas mīt pirmatnējos ūdeņos vai zem zemes. Tas atbild par zemes uzbūvi un auglību uz zemes. Simbols – bēru šķirsta aizmugurējā daļa. Šķirsts simbolizē aiziešanu no šīs pasaules, tāpat kā Mina (pēdējais – 12.zvaigznājs horoskopā). Šakti – izsaukt lietu gan fizisko, gan garīgo lietu, kas nāk no debesu apziņas okeāna.

27 Revati

Daba – maigā. Pārvaldošā graha – Bu. Tulkojumā Revati nozīmē „bagātība”. Cits tulkojums – „pārcelties, transcendēties”, kas cieši saistīts ar to, ka Revati ir pēdējā nakšatra. Tās deva – Pušan, solārā dievība, līdzīga Saules dievam. Tas izgaismo visus ceļus gan fiziskos (kā bāka jūrā un laterna uz ceļa), gan iekšējos, dvēseliskos, dzīves ceļus. Pušanu attēlo kā stāvošu ceļa sākumā vai kādas lietas iesākumā. Pušanu saista arī drošu ceļošanu gan fizisko, mentālo, emocionālo utt. Pušan ir barojošs un maigs, viņš piešķir bagātību, uzplaukumu un piepildījumu. Višnu ir Revati uzraugs. Višnu apkopo un uztur visus Visuma spēkus un apzināšanos. Višnu sieva Lakšmi aizbilst par bagātību un uzplaukumu. Revati ir divi simboli – zivs, kas peld jūrā, un bungas. 1) Zivs ir loģiski, jo sakrīt ar Minas simbolu (Revati atrodas Mina zvaigznājā). Zivs simbolizē dvēseles ceļojumu visuma ūdeņos. Katra dvēsele „peld” savus ceļus, līdz nonāk uz atbrīvošanos. Revati, būdama pēdējā nakšatra, ir cieši saistīta ar Mokšu un galīgo apgaismību. Mokša ir atbrīvošanās. Tā nav obligāti atbrīvošanās no dzimšanas un nāves cikliem. Var notikt pilnīga atbrīvošanās no neziņas, bet cilvēks var pieņemt dzimšanu gan uz zemes, gan citos Visuma līmeņos. 2) Bungas. Arī Dhaništas simbols ir bungas. Tāpēc ir daudz līdzību starp Revati un Dhaništu. Tās abas apzīmē bagātību. Atšķirībā no citām indiešu bungām, Revati bungas spēlē ar vālītēm. Revati bungas saistītas ar ziņu atnešanu (kas nav Dhaništai). Komunikācija ir viens no Revati aspektiem. Tās šakti – barot ar pienu.

Abhidžit

Abhidžit nakšatra ir zvaigžņu kopa, kas astronomiski saistāma ar zvaigzni Vega (spoža zvaigzne Liras zvaigznājā, kas vasaras vakaros atrodas gandrīz zenītā). Nakšatru sistēmā Abhidžit nakšatra ir divdesmit astotā nakšatra. Pamatā vēdiskajā astroloģijā, t.sk.muhurtā tiek izmantota divdesmit septiņu nakšatru sistēma, kurā Abhidžit nakšatra netiek ietverta. Taču, lunārais mēnesis ir 27,3 dienas, nevis precīzi 27. Tieši šis apsvērums visdrīzākais kalpo par pamatu divdesmit astotās nakšatras – Abhidžit izmantošanai. Sistēmās, kurās Abhidžit nakšatra tiek izmantota, tā tiek novietota starp Uttara Ašadhu (21.nakšatra) un Šravanu (22.nakšatra), faktiski par Abhidžit nakšatru tiek apzīmētas Uttara Ašadhas 3.un 4.pada, un Šravanas 1.un 2.pada.

Plašāk par Nakšatrām: Nakšatru apraksti